wtorek, 2 lipca 2013

"PROFESOR" - JOHN KATZENBACH

Tytuł: Profesor
Tytuł oryginału: What Comes Next
Autor: John Katzenbach
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 416

NAJNOWSZY THRILLER PSYCHOLOGICZNY MISTRZA

W Niemczech wydany jeszcze przed premierą w USA
i sprzedany już w 125 000 egzemplarzy

12 tygodni na liście bestsellerów "Buchreporter"

Numer 1 przez 5 tygodni argentyńskich list bestsellerów

Już 100 000 sprzedanych egzemplarzy
w Hiszpanii, Argentynie, Meksyku, Kolumbii, Chile, Urugwaju

PROFESOR

Profesor Johna Katzenbacha porywa wysoki
literacki thriller w jeszcze wyższe rejestry.
"Hannoversche Allgemeine Zeitung"

W swojej ostatniej powieści John Katzenbach genialnie
gra naszymi pojęciami rzeczywistości i tożsamości.
"Die Literarische Welt"

John Katzenbach błyskotliwie wznosi się
ponad monotonię i przewidywalność typowego thrillera
z psychopatycznym seryjnym mordercą.
"Bayerischer Rundfunk"

Widać rękę mistrza.
"Neue Presse"

Moja chęć na kryminały nadal trwa, więc zabrałam się za kolejny. Tym razem mój wybór padł na Profesora. Nie wiedziałam czego spodziewać się po tej książce, ale gdy przeczytałam z tyłu książki, że to thriller psychologiczny to stwierdziłam, że ta powieść może być bardzo ciekawa. Nie mam jeszcze doświadczeń z takimi lekturami, ale postaram się to nadrobić i częściej czytać thrillery.

Profesor psychologii Adrian Thomas dowiaduje się od lekarza, że jest nieuleczalnie chory. Bardzo ciężko przyjmuje to do wiadomości. Chce popełnić samobójstwo, ponieważ nie ma na świecie nikogo bliskiego. Jego żona zginęła w wypadku, syn zginął podczas operacji wojskowej, a jego brat odebrał sobie życie. Adrian chce iść w ślady brata jednak w ten sam dzień jest świadkiem porwania młodej dziewczyny. Profesor postanawia odnaleźć Jennifer, ale zdaje sobie sprawę, że nie będzie to proste. Jego jedynym dowodem na to że ktoś ją porwał jest różowa czapka znaleziona na ulicy. Czy Adrianowi uda się znaleźć dziewczynę zanim stanie się jej krzywda?

Książka potwornie wciąga, wręcz uzależnia. Nie mogłam się od niej oderwać. Czytelnik nie ma nawet chwili na nudę. Akcja jest ciekawa i dość szybko idzie naprzód. Pomino tego, że od samego początku znamy oprawców Jennifer to nie mamy pewności jak zakończy się książka. Z każdą kolejną stroną zagłębiamy się coraz bardziej i coraz trudniej jest nam tak po prostu odłożyć lekturę na później. Cały czas autor trzyma nas w napięciu i dostarcza dreszczyku emocji. Wszystko jest świetnie opisane, więc momentami możemy poczuć się jak uwięziona dziewczyna.

Jestem bardzo zadowolona z wielu opisów, które ukazują psychologię. Chociaż to przerażająca historia to nie znajedziemy w niej makabrycznych szczegółów. Możemy zagłębić się w umysły ofiary, oprawcy jak i tego kto próbuje ratować dziewczynę. Jest to świetne doświadczenie, ponieważ jeszcze nigdy nie miałam okazji tak mocno przekonać się co czuje przestępca i dlaczego popełnia swoje czyny. W tej książce możemy tego wszystkiego się dowiedzieć i myślę, że jest to ogromny plus książki. Czytając tę powieść możemy wiele dowiedzieć się o ludzkich zachowaniach i tym co nimi kieruje.

Okładka nie jest zbyt ciekwa, ale tym razem cieszę się, że nie sugerowałam się okładką, ponieważ książka jest naprawdę świetna i będę polecać ją każdemu kto lubi ten gatunek. Postacie w tej powieści są bardzo różnorodne i wyraziste. Każda ma inne cechy charakteru, które autor świetnie ukazuje. Jednocześnie każda z nich jest bardzo rzeczywista. Jak dla mnie John Katzenbach to świetny pisarz i mam nadzieję, że znajdę jeszcze okazję aby przeczytać inne jego książki.

Profesor

4 komentarze :

  1. Psychologia i kryminał <3 - coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym autorze, ale zapowiada się naprawdę świetnie. Uwielbiam kryminały! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie :) Chciałabym przeczytać, bo kryminały z wątkiem psychologicznym to literatura bardzo w moim guście :) zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno przeczytam, za takimi książkami po prostu szaleję!

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń