wtorek, 19 kwietnia 2016

"ZDRADA" - MARIE RUTKOSKI

Tytuł: Zdrada
Tytuł oryginału: The Winner's Crime
Cykl: Niezwyciężona
Autor: Marie Rutkoski
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 408

W WOJNIE NAJLEPSZE JEST KŁAMSTWO,
KTÓRE NIE JEST KŁAMSTWEM

- tę zasadę Kestrel, córka valoriańskiego generała
Trajana, przejęła właśnie od swojego ojca i z powodzeniem
stosowała w życiu. Musiała naginać fakty do bezwzględnej
rzeczywistości i szpiegować, by odsłonić prawdę. Wiedziała,
że realizacja celu wymaga czasem poświęcenia siebie i innych.
Dlatego nie wahała się długo, gdy cesarz zaproponował, by
została jego synową, skoro za tę cenę mogła uratować Arina
i jego herrańskich pobratymców.

Tylko czy uda jej się wytrwać w postanowieniu i nie odkryć
kart? Kestrel musi zachować swoje motywy w sekrecie nie
tylko przed Arinem, ale i przed wyjątkowo niebezpiecznym
manipulatorem, jakim jest władca. Życie na cesarskim
dworze wymaga wielkiej ostrożności, zwłaszcza gdy
prowadzi się podwójną grę. Jeden nieopatrzny krok może
bowiem spowodować czyjąś tragedię, a nawet śmierć.
Stawka jest więc wyjątkowo wysoka.

Książka dostępna także
w formie e-booka.



"Zdrada" to już drugi tom wspaniałej serii Niezwyciężona, której autorką jest Marie Rutkoski. Jeśli czytacie mojego bloga w miarę regularnie to zapewne wiecie, że pierwsza część bardzo mi się podobała i nie mogłam doczekać momentu, w którym sięgnę po jej kontynuację. W końcu nadszedł ten dzień i w moje ręce trafiła "Zdrada", a ja czym prędzej zabrałam się za czytanie. Co takiego tym razem autorka przygotowała dla swoich bohaterów? Czy Marie Rutkoski udało się mnie ponownie zaskoczyć? Jeśli chcecie dowiedzieć się jakie wrażenie zrobiła na mnie lektura "Zdrady", zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością się tego dowiecie.




Odkąd Kestrel podjęła decyzję o poślubieniu syna cesarza, jej życie bardzo się zmieniło. Dziewczyna prowadzi podwójną grę i musi uważać, aby nie zdradzić swoich prawdziwych zamiarów. Życie na cesarskim dworze i bez tego jest trudne, ale kiedy zaczyna się wsadzać nos w nie swoje sprawy, staje się również niebezpieczne. Czy Kestrel uda się ocalić Arina? Czy bohaterka poradzi sobie z nowymi obowiązkami, a przy okazji nie pokaże swoich uczuć i emocji?

Autorka po raz kolejny świetnie poradziła sobie z kreacją głównych bohaterów. Możemy poznać ich jeszcze lepiej i zrozumieć decyzje, które podejmują. Po przeczytaniu "Zdrady" moja więź z nimi znacznie się umocniła. Kestrel jest postacią, która praktycznie od samego początku zdobyła moją sympatię i przez cały czas bardzo jej kibicowałam. Chociaż czasami jej decyzje trochę mnie denerwowały, byłam w stanie zrozumieć dlaczego zachowuje się tak, a nie inaczej. Trzeba przyznać, że dziewczyna jest silna psychicznie i dosyć sprytna, dzięki czemu pomimo ogromnego trudu w jakiś sposób radzi sobie na cesarskim dworze. Arin natomiast to bohater, który najczęściej wzbudza w nas pozytywne emocje, a często nawet mu współczujemy. Wiadomo - nie jest idealny. Popełnia błędy, ale w miarę szybko je naprawia. Muszę przyznać, że strasznie zżyłam się z głównymi bohaterami serii Niezwyciężona i już nie mogę doczekać się kiedy poznam ich dalsze losy.

Fabuła "Zdrady" jest ciekawa i co najważniejsze - nie można się od niej oderwać. Autorka świetnie ukazuje trudne życie na cesarskim dworze, zawiłe intrygi i plotki, które stale krążą między mieszkańcami, dzięki czemu czytelnik nie chce odłożyć lektury na później. Marie Rutkoski do samego końca utrzymuje napięcie i pozostawia wiele pytań co sprawia, że koniecznie chcemy poznać zakończenie. Autorka miała świetny i oryginalny pomysł na swoją serię i myślę, że wykorzystała go w stu procentach.

Język jakim posługuje się autorka jest prosty, lekki i w pełni zrozumiały. To wszystko sprawia, że powieść czyta się niezwykle szybko i przede wszystkim przyjemnie. Muszę przyznać, że bardzo polubiłam styl pisania Marie Rutkoski i z wielką chęcią zabieram się za jej powieści. Jeśli czytaliście pierwszą część tej serii to wiecie czego możecie spodziewać się po tej autorce. Myślę, że osoby, które polubiły "Pojedynek", powinny sięgnąć po kolejną powieść Niezwyciężonej i przekonać się co spotka Kestrel i Arina.

Podsumowując - Niezwyciężona to świetna seria skierowana głównie do młodzieży. Myślę jednak, że również osoby dorosłe znajdą w niej coś dla siebie i będą mogły czerpać przyjemność z czytania. Mam nadzieję, że już wkrótce zostanie u nas wydana trzecia część tej serii, a ja będę mogła poznać dalsze losy głównych bohaterów, z którymi bardzo ciężko było mi się rozstać. Jeśli swoją recenzją zachęciłam Was do przeczytania tej serii to naprawdę bardzo się cieszę.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria young!

2 komentarze :

  1. Potwierdzam - osoby dorosłe też lubią tę serię i uważają, że jest świetna. ;) Nie mogę się doczekać trzeciej części!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy zachwycają się tą serią, a ja mam na nią niesamowitą chęć. Czekam na okazję do przeczytania jej :)

    OdpowiedzUsuń