czwartek, 1 września 2016

"PROMYCZEK" - KIM HOLDEN

Tytuł: Promyczek
Tytuł oryginału: Bright Side
Cykl: Promyczek
Autor: Kim Holden
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 592

"Promyczek" to powieść, która z dużym hukiem wtargnęła na polski rynek wydawniczy. Od momentu kiedy tylko pojawiły się pierwsze zapowiedzi, wiedziałam, że koniecznie będę musiała zapoznać się z tą historią. Przepiękna okładka, która zachwyca swoją prostotą i intrygujący opis to pierwsze co rzuca się w oczy, kiedy bierzemy tę pozycję do ręki. Osobiście nie potrafiłam oprzeć się tej historii i postanowiłam jak najszybciej ją przeczytać. Czy utwór Kim Holden zrobił na mnie pozytywne wrażenie? Czy "Promyczek" trafił na listę moich ulubionych lektur? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.




Kate Sedgwick to dziewczyna, która pomimo przeciwności losu potrafi zachować pogodę ducha i chęci do życia. To właśnie dlatego jej najlepszy przyjaciel - Gus - nazywa ją Promyczkiem. Kiedy bohaterka przenosi się do małego miasteczka, aby tam zacząć studiować, kompletnie nie spodziewa się, że wkrótce się zakocha. Czy Keller Banks odwzajemni jej uczucia?  Jak potoczy się ich historia? Czy oboje odkryją swoje tajemnice i będą potrafili sobie z nimi poradzić?

Jeśli chodzi o fabułę to z początku może ona przypominać zwyczajną młodzieżówkę. Różnica polega jednak na tym, że "Promyczek" wywołał we mnie tak ogromną falę emocji, od których nie potrafiłam się uwolnić. Autorka w taki sposób przedstawiła swoją historię, że całkowicie w nią uwierzyłam, a każda kolejna strona wydawała mi się żywcem wyjęta z codziennego życia. Muszę przyznać, że jeśli chodzi o realizm powieści stworzonej przez Kim Holden to autorka absolutnie spisała się na medal. Liczyłam na to, że "Promyczek" będzie ciekawą lekturą, ale nie myślałam, że totalnie zawładnie moim sercem.

Bohaterowie są naprawdę świetnie wykreowani i idealnie pasują do tej historii. Zarówno Kate, Keller jak i Gus to postacie, które na długi czas zostaną w mojej pamięci. Już od pierwszych stron zrobili na mnie bardzo pozytywne wrażenie. To tak cudowne charaktery, że nie można ich nie polubić. Chciałabym kiedyś spotkać na swojej drodze takich ludzi. Jako czytelnicy możemy uczyć się od nich podejścia do życia i sposobów w jaki rozwiązują oni swoje oraz cudze problemy.

Język jakim posługuje się autorka maksymalnie ułatwia nam przyswojenie tej opowieści. Wszystko jest doskonale zrozumiałe, a czytelnik błyskawicznie przewraca kolejne karty. Autorka z ogromną lekkością opowiada nam historię głównych bohaterów i sprawia, że nie jesteśmy w stanie odłożyć książki na bok. "Promyczek" to powieść skierowana głównie do młodzieży, ale jestem w stu procentach pewna, że także starsi czytelnicy znajdą coś dla siebie w tej niezwykle dojrzałej i przejmującej opowieści.

"Promyczek" to dla mnie ogromne zaskoczenie pod każdym względem. Nie spodziewałam się, że powieść, aż tak bardzo poruszy moje serducho i nie będę mogła przestać o niej myśleć. To chyba pierwsza książka, która sprawiła, że w moich oczach pojawiły się łzy, a ja po skończeniu czytania dosłownie nie wiedziałam co ze sobą zrobić. Historia, którą stworzyła Kim Holden uczy, rozwija, a także wzbogaca nas o nowe doświadczenia. To wspaniała pozycja, którą polecam każdemu bez większych wyjątków.

Podsumowując - "Promyczek" to powieść, która z pewnością na długo pozostanie w moim sercu. Cieszę się, że przede mną jeszcze "Gus", który ma opowiadać tą samą historię tylko z troszeczkę innej perspektywy. Już nie mogę doczekać się tej fascynującej lektury. Mam nadzieję, że moja recenzja przekonała was do tego, że warto dać "Promyczkowi" szansę.

Za książkę dziękuję księgarni Tania książka!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz