środa, 4 kwietnia 2018

"CZY TO PIERDZI? SEKRETNE (GAZOWE) ŻYCIE ZWIERZĄT - NICK CARUSO, DANI RABAIOTTI

Tytuł: Czy to pierdzi? Sekretne (gazowe) życie zwierząt
Tytuł oryginału: Does It Fart?: The Definitive Field Guide to Animal Flatulence
Autor: Nick Caruso, Dani Rabaiotti
Wydawnictwo: Insignis
Ilość stron: 146

Czy zastanawialiście się kiedyś czy wszystkie zwierzęta pierdzą? Jestem pewna, że zdecydowana większość z was z pewnością w swojej głowie nie raz poruszała ten temat. Być może szukaliście wskazówek i informacji w encyklopediach bądź w internecie. Teraz z pomocą przychodzi wam książka o tytule "Czy to pierdzi? Sekretne (gazowe) życie zwierząt". Dla człowieka pierdzenie to czynność raczej wstydliwa, często samo poruszanie tego tematu jest dosyć krępujące, jednak autorzy tej pozycji postanowili zagłębić się w te zagadnienie i rozwiać wszelkie wątpliwości czytelników. Muszę przyznać, że kiedy tylko zobaczyłam tytuł tej książki to po prostu nie mogłam sobie odmówić jej lektury. Byłam ciekawa jak autorzy zdecydują się przedstawić ten niesamowicie krępujący temat i postanowiłam jak najszybciej się o tym przekonać. Jeśli zastanawiacie się czy warto zainwestować swój czas i pieniądze w ten tytuł - zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Pierwsze co rzuca się w oczy podczas poznawania tego tytułu to przede wszystkim świetne wydanie tej książki. Twarda oprawa, przyjazna okładka, a w środku niesamowite ilustracje. "Czy to pierdzi?" zrobiło na mnie bardzo dobre pierwsze wrażenie, dlatego jak najszybciej chciałam zagłębić się w tę pozycję. Wbrew pozorom nie jest to lektura skierowana tylko i wyłącznie do dzieci. Jestem pewna, że dorośli również dowiedzą się z niej wielu przydatnych informacji, a do tego nieraz zapłaczą ze śmiechu. Z pewnością pojawią się również osoby, które będą zniesmaczone nie tylko tytułem, ale także zawartością tej książki. Według mnie nasza fizjologia absolutnie nie powinna być tematem tabu, a powstawanie takich tytułów to krok w stronę tego, aby tak się nie stało.

W książce znajdziemy odpowiedzi na około osiemdziesiąt pytań 'czy to pierdzi?' dotyczących przeróżnych zwierząt - od ssaków po ptaki czy ryby. Autorzy opisują wszystko w sposób prosty i często zabawny, dzięki czemu z łatwością jesteśmy w stanie przyswoić wiedzę zawartą w tej pozycji. Czytając "Czy to pierdzi? Sekretne (gazowe) życie zwierząt" wielokrotnie śmiałam się ze sposobu w jaki Nick Caruso i Dani Rabaiotti tłumaczą procesy, które zachodzą w organizmach zwierząt i prowadzą do wymiany gazowej.

Podsumowując - "Czy to pierdzi?" to książka nie tylko zabawna, ale również niezwykle pouczająca. Lektura skierowana jest do każdego kto chociaż odrobinę interesuje się światem zwierząt, ale także biologią. Skorzystają z niej zarówno dzieci, młodzież jak i dorośli. Z czystym sumieniem polecam i mam nadzieję, że wy również docenicie prostotę, ale także mądrość tej książki.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Insignis!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz