wtorek, 19 czerwca 2018

"CHROŃ JĄ" - K. A. TUCKER

Tytuł: Chroń ją
Tytuł oryginału: Keep her safe
Autor: K. A. Tucker
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 400

K. A. Tucker to autorka, której większości z was zdecydowanie nie muszę przedstawiać. Pisarka zyskała ogromną popularność serią Dziesięć płytkich oddechów, którą pokochały czytelniczki na całym świecie. Ja również do nich należę, dlatego kiedy tylko zobaczyłam zapowiedź jej najnowszej powieści "Chroń ją", wiedziałam, że koniecznie muszę ją przeczytać. Miałam nadzieję, że będzie to fascynująca lektura, której nie zapomnę przez dłuższy czas. Jeśli zastanawiacie się czy warto sięgnąć po "Chroń ją" - zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Noah Marshall wiedzie wygodne życie dzięki matce - zasłużonej i wielokrotnie odznaczanej komendant policji. Wszystko zmienia się w momencie, w którym wychodzi na jaw długo skrywana tajemnica. Jackie obwinia się o zniszczenie życia niewinnej rodziny. Okazuje się, że nie była ona tak nieskazitelną policjantką, za jaką uważał ją Noah. Pogrążony w żalu syn musi poradzić sobie z tym szokującym sekretem. Gracie Richards nie ma łatwego życia. Od kilkunastu lat mieszka w przyczepie kempingowej z matką, która zmaga się z nałogami. Dziewczyna chciałaby raz na zawsze zapomnieć o ojcu - skorumpowanym gliniarzu, zabitym podczas nieudanej transakcji narkotykowej. Warunki, w których żyje Gracie dalekie są od idealnych. Wszystko jednak zmienia się pewnego dnia, gdy na jej drodze pojawia się chłopak, zupełnie nie pasujący do otaczającej ją rzeczywistości. Pomimo dzielących ich różnic, Noah i Gracie szukają odpowiedzi na te same pytania. Razem odkrywają prawdę o mrocznej i pokręconej przeszłości. Przerasta ich jednak wybuch skandalu, sięgającego głębiej, niż oboje mogliby przypuszczać. Czy wspólnie poradzą sobie ze stale nawarstwiającymi się problemami? Czy między nimi pojawi się jakieś głębsze uczucie?

Fabuła "Chroń ją" jest intrygująca, a do tego niesamowicie mocno rozbudowana i rozwinięta. Patrząc na okładkę tej książki, obawiałam się trochę, że będzie to płytki romans, który nie wniesie nic szczególnego do mojego życia. Całe szczęście było zupełnie inaczej i szybko okazało się, że K. A. Tucker stworzyła historię skomplikowaną i pełną ciekawych zwrotów akcji, w której rodzące się między bohaterami uczucie staje się tak samo ważne jak odkrycie skrywanych przez wiele lat sekretów. Zakończenie jakie zafundowała swoim czytelnikom autorka było naprawdę fenomenalne i bardzo zaskakujące. Muszę przyznać, że kompletnie nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy i byłam zadowolona, że pani Tucker udało się uśpić moją czujność i w ostatnim momencie całkowicie mnie zszokować.

Bohaterowie są naprawdę świetnie wykreowani, a ich charaktery zdecydowanie wyróżniają się na tle innych postaci. Zarówno Noah jak i Gracie są bardzo dobrze i skrupulatnie przedstawieni, dzięki czemu możemy poznać ich myśli, uczucia i emocje. Muszę przyznać, że już od pierwszych stron ogromnie ich polubiłam, a zbliżając się do zakończenia miałam problem, aby się z nimi rozstać. W książkach podobnych do "Chroń ją", główni bohaterowie często są mocno infantylni przez co nie raz irytują czytelnika. W tym przypadku mamy dwie postacie, które wiele w swoim życiu już przeszły, ale pomimo tego potrafią cieszyć się życiem.

Język, którym posługuje się autorka jest oczywiście prosty i doskonale dla każdego zrozumiały. K. A. Tucker pisze z ogromną lekkością, co bardzo ułatwia i przyspiesza czytanie. Czytając "Chroń ją" można oderwać się od rzeczywistości i otaczających nas obowiązków, a także doskonale się zrelaksować i odpocząć. Uwielbiam styl pisania pani Tucker, a po jej książki zawsze sięgam z ogromną chęcią.

Podsumowując - "Chroń ją" to cudowna historia, o tym jak kłamstwo może skomplikować życie nam i naszym najbliższym. Pokazuje, że nawet w najgorszych momentach, pośród wielu problemów, może pojawić się silne uczucie, które pomoże nam przezwyciężyć wszelkie przeciwności. Polecam tę książkę wszystkim fanom twórczości tej autorki, ale także tym, którzy dopiero chcą rozpocząć z nią przygodę. Jeśli szukacie czegoś więcej niż płytki i schematyczny romans, to "Chroń ją" powinno trafić w wasze gusta.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Filia!

6 komentarzy :

  1. Ja również polecam, bo sama byłam niesamowicie zaskoczona powieścią.
    Takie historie czyta się jednym tchem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie również się podobała :)

      Usuń
  2. O autorce słyszałam dużo dobrego, ale nie miałam okazji jeszcze jej poznać. Planuję to kiedyś zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz sięgnąć po tę autorkę! Jest naprawdę świetna :)

      Usuń
  3. Z pewnością przeczytam tę książkę. Poprzednia seria autorki mi się podobała, szczególnie ostatni tom. W sumie to muszę w końcu się zaopatrzyć w powyższy tytuł, by móc po nią sięgnąć kiedy tylko najdzie mnie ochota. Mam nadzieję, że mi spodoba się równie mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj! Trzymam kciuki, żeby Ci się spodobała ;)

      Usuń