czwartek, 12 lipca 2018

"FIRST LOVE" - JAMES PATTERSON, EMILY RAYMOND

Tytuł: First Love
Tytuł oryginału: First Love
Autor: James Patterson, Emily Raymond
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 320

Do "First Love" podeszłam z dużą nadzieją i oczekiwaniami. Przepiękna okładka i intrygujący opis sprawiły, że nie byłam w stanie przejść obok tej pozycji obojętnie. Choć lata lecą, a ja staję się coraz starsza, nie potrafię sobie odmówić czytania książek skierowanych przede wszystkim do młodzieży. Uwielbiam ten klimat, który im towarzyszy, lekkość z jaką autorzy opisują wszystkie wydarzenia, a także historie, które napawają czytelnika nadzieją na lepsze jutro. Postanowiłam sprawdzić i przekonać się na własnej skórze czy "First Love" spełni moje oczekiwania i okaże się dobrą lekturą na trwające właśnie wakacje. Jeśli chcecie dowiedzieć się jakie emocje towarzyszyły mi podczas czytania, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie odpowiedź na wszystkie nurtujące was pytania.

Axi pragnie odciąć się od trudnej rzeczywistości dlatego skrupulatnie opracowuje plan ucieczki. Szalona podróż przez Stany Zjednoczone ma pomóc dziewczynie oddzielić przeszłość grubą kreską. Dziewczyna wtajemnicza w swoje plany najlepszego przyjaciela - Robinsona, w którym jest zakochana i prosi, aby ten towarzyszył jej podczas odkrywania nowych miejsc. Chłopak zgadza się, a Axi wie, że dla niego ta wyprawa ma trochę inny sens, jest jednak szczęśliwa, że spędzą ze sobą więcej czasu. Rozpoczyna się intrygująca podróż, której finał z pewnością odmieni życie głównej bohaterki.

Kiedy zabierałam się za czytanie "First Love" byłam pewna, że będzie to lekka i przyjemna powieść, która dosyć szybko ulotni się z mojej pamięci - i przez pierwsze kilkadziesiąt stron rzeczywiście tak było. Dwójka przyjaciół, którzy wybierają się w szaloną podróż przez Stany Zjednoczone. Początkowo było to dla mnie mocno infantylne i nierzeczywiste. Kiedy jednak na jaw wyszły nowe fakty, zupełnie inaczej spojrzałam na głównych bohaterów i ich zachowanie. Byłam w stanie wybaczyć im kradzieże samochodów i częste łamanie prawa, bo sytuacja w jakiej się znaleźli z pewnością nie należała do najłatwiejszych. Kompletnie nie spodziewałam się, że autorzy z taką łatwością złamią mi serce i sprawią, że w moich oczach pojawią się łzy. Okazało się, że "First Love" to opowieść o życiu i śmierci, a także niesamowitej sile pierwszej miłości.

To, co najbardziej urzekło mnie w tej książce to ciekawe zdjęcia, które urozmaicają lekturę i pozwalają nam lepiej wyobrazić sobie toczące się aktualnie wydarzenia. Myślę, że jest to naprawdę ciekawy i oryginalny pomysł, który znacząco wyróżnia tę powieść na tle innych książek skierowanych przede wszystkim do młodzieży. Język, którym posługują się autorzy jest prosty i lekki co sprawia, że "First Love" czyta się w błyskawicznym tempie, a do tego ciężko się od niej oderwać.

Bohaterowie są dosyć dobrze wykreowani, chociaż muszę przyznać, że były momenty kiedy ich zachowanie odrobinę mnie irytowało. Pomimo trudnych chwil poczułam do nich dużo pozytywnych uczuć i mocno trzymałam za nich kciuki. Zakończenie "First Love" nie jest niestety lekkie i przyjemne. Ostatnie strony dostarczają czytelnikowi mnóstwo powodów do smutku i wzruszeń, sprawiając, że lektura staje się jeszcze bardziej wartościowa i emocjonująca. Jeśli lubicie historie o życiu, a także pokonywaniu problemów - koniecznie sięgnijcie po ten tytuł!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria young!

5 komentarzy :

  1. Bardzo jestem ciekawa tej książki i z pewnością przeczytam. Porusza dwa motywy, które bardzo lubię w romansach. Miłość do przyjaciela, oraz podróż, więc wiem, że będzie to książka dla mnie i liczę na to, że będę usatysfakcjonowana z lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że masz zamiar przeczytać tę książkę. Życzę miłej lektury! :)

      Usuń
  2. Za to książkę zabiorę się dopiero w lutym.Dlatego tak późno bo co innego mam teraz w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba sama będę musiała sięgnąć po tę książkę :)

    - Ola

    OdpowiedzUsuń