sobota, 1 września 2018

"DZIEWCZYNA Z DZIELNICY CUDÓW" - ANETA JADOWSKA

Tytuł: Dziewczyna z Dzielnicy Cudów
Tytuł oryginału: Dziewczyna z Dzielnicy Cudów
Cykl: Cykl o Nikicie
Autor: Aneta Jadowska
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: 320

Z pewnością większość z was doskonale zna Anetę Jadowską (szczególnie jeśli jesteście miłośnikami polskiej fantastyki). Muszę przyznać, że pomimo ogromnej popularności tej autorki i jej książek, osobiście nie miałam jak dotąd okazji, aby zapoznać się z jej twórczością. Kiedy więc pojawiła się propozycja przeczytania i zrecenzowania trzech tomów serii o Nikicie, nie potrafiłam odmówić. Koniecznie musiałam przekonać się dlaczego tak wielu czytelników zakochało się w powieściach Anety Jadowskiej. Jakie wrażenie zrobiła na mnie lektura "Dziewczyny z Dzielnicy Cudów"? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Zabierając się za czytanie "Dziewczyny z Dzielnicy Cudów" byłam z jednej strony bardzo podekscytowana, ale z drugiej - pełna obaw czy rzeczywiście jest to powieść dla mnie. Postanowiłam zaryzykować i sprawdzić umiejętności polskiej pisarki. Muszę przyznać, że początkowo ciężko było mi się wciągnąć w całą historię. Aneta Jadowska nie szczędziła czytelnikom długich opisów, które w pewnych momentach zaczynały mnie nudzić. Zdecydowanie wolę kiedy autor stawia na akcję i zaskakujące wydarzenia. Całe szczęście po pierwszych kilkudziesięciu stronach zaczęłam dostrzegać zalety tej książki i coraz bardziej wnikałam do świata stworzonego przez panią Anetę.

Rzeczą, która całkowicie mnie urzekła w tej książce są przepiękne i intrygujące ilustracje, które umilają nam lekturę i pozwalają lepiej wyobrazić sobie toczące się aktualnie wydarzenia. Jeśli zwracacie uwagę na walory estetyczne książki - z pewnością będziecie zachwyceni "Dziewczyną z Dzielnicy Cudów". Bohaterowie są poprawnie wykreowani, a Nikita szybko zyskuje naszą sympatię. Jej przygody są intrygujące i z pewnością pochłoną czytelników, którzy gustują w polskiej fantastyce. Nikita to postać twarda i bezwzględna, mocny charakter, który z pewnością zapada w pamięć i nie pozwala o sobie zapomnieć.

Podsumowując - "Dziewczyna z Dzielnicy Cudów" to powieść poprawna, która z pewnością zachwyci niejednego miłośnika polskiej fantastyki. Myślę, że seria o Nikicie nie będzie jedną z moich ulubionych, jednak na pewno będę miło wspominać czas, który z nią spędziłam. Niedługo pojawią się również recenzje drugiego i trzeciego tomu, tak więc jest na co czekać. Mam nadzieję, że wy również dacie szansę Anecie Jadowskiej i przekonacie się, że polscy autorzy potrafią tworzyć niesamowite historie pełne intrygujących wydarzeń i postaci.

Za książkę dziękuję wydawnictwu SQN!

7 komentarzy :

  1. Ja czytałam ostatnio tę serię i muszę przyznać, że pomimo tego, iż nie lubię typowego fantasy, to ta saga jednak spodobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ta seria przypadła Ci do gustu :)

      Usuń
  2. Twórczość Autorki wciąż przede mną...

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłem przypadkiem, ale będę tu wracał co jakiś czas. Oby tak dalej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń