piątek, 21 lipca 2017

"ODLEGŁOŚĆ MIĘDZY TOBĄ A MNĄ" - JENNIFER E. SMITH

Tytuł: Odległość między tobą a mną
Tytuł oryginału: The Geography of You and Me
Autor: Jennifer E. Smith
Wydawnictwo: Bukowy Las
Ilość stron: 304

Prawdopodobnie większość z was doskonale zna Jennifer E. Smith, a to wszystko za sprawą takich tytułów jak: "Serce w chmurach" oraz "Tak wygląda szczęście", które odniosły dosyć duży sukces. Muszę przyznać, że osobiście nie czytałam żadnej z tych książek, więc "Odległość między tobą a mną" było moim pierwszym spotkaniem z autorką. Nie będę ukrywać, że byłam bardzo szczęśliwa kiedy powieść trafiła w moje ręce i postanowiłam, że zabiorę się za jej czytanie najszybciej jak tylko będę mogła. Zastanawiałam się co takiego może zaoferować mi autorka i nie mogłam doczekać się kiedy się tego dowiem. Czy najnowsza historia stworzona przez Jennifer E. Smith przypadła mi do gustu? Czy losy głównych bohaterów skradły moje serce? Czy będę chciała poznać pozostałe powieści stworzone przez tę autorkę? Zapraszam do przeczytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Lucy i Owen jak dotąd nie zwracali na siebie uwagi. Kiedy jednak pewnego upalnego dnia w całym Nowym Jorku nagle wysiada prąd, bohaterowie zostają uwięzieni w windzie pomiędzy dziewiątym a dziesiątym piętrem. Czekając na jakąkolwiek pomoc zaczynają ze sobą rozmawiać. Ten krótki spędzony wspólnie czas zdecydowanie zmienia coś w ich życiu. Los rzuca głównych bohaterów do przeróżnych miast przez co podtrzymywanie znajomości staje się niezwykle trudne. Lucy i Owen zaczynają wysyłać sobie pocztówki i nie potrafią o sobie zapomnieć. Czy ta znajomość ma szansę przerodzić się w coś więcej?

Fabuła książki jest ciekawa, choć w niewielkim stopniu realistyczna. Przez cały czas czuć, że taka historia nie mogłaby wydarzyć się w prawdziwym życiu. Można to potraktować zarówno jako wadę tej powieści jak i zaletę. Z jednej strony szkoda, że "Odległość między tobą a mną" tak bardzo odbiega od rzeczywistości, a z drugiej nie można zaprzeczyć, że opowieść stworzona przez Jennifer E. Smith ma w sobie jakąś magię, która sprawia, że nie jesteśmy w stanie oderwać się od lektury.

Bohaterowie są poprawnie wykreowani i już od pierwszych stron wzbudzają naszą sympatię. Bardzo polubiłam zarówno Lucy jak i Owena, i z ogromną radością śledziłam ich dalsze losy. Nie ukrywam, że były momenty kiedy niezbyt podobało mi się ich zachowanie, ale zdecydowanie więcej było tych pozytywnych chwil. Zakończenie książki nie było dla mnie jakoś szczególnie zaskakujące - w zasadzie już na samym początku możemy z powodzeniem określić co wydarzy się w ostatnich rozdziałach.

Język, którym posługuje się autorka jest prosty i przyjemny w odbiorze, dzięki czemu książkę czyta się naprawdę szybko. "Odległość między tobą a mną" to powieść, która liczy nieco ponad trzysta stron, więc dla wielu czytelników będzie to lektura na jedno popołudnie.

Podsumowując - "Odległość między tobą a mną" to powieść bardzo poprawna, posiadająca zarówno szereg zalet jak i wad. Pomimo tego, że nie wywołuje raczej większych emocji, z pewnością skutecznie umili wolny czas wielu czytelnikom. Jeśli będę miała okazję, aby zapoznać się z pozostałymi książkami Jennifer E. Smith to oczywiście z niej skorzystam, a wtedy na pewno przeczytacie recenzję na blogu.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Bukowy Las!

2 komentarze :

  1. Ta okładka tak mi się podoba! <3 Czytam już drugą recenzję tej książki, troszkę inną u Ciebie niż na poprzednim blogu, ale obie są raczej zachęcające. Jako że rzadko kupuję takiego rodzaju książki, dlatego jeśli znajdę ją w bibliotece, to na pewno po nią sięgnę :D
    Pozdrawiam,
    Ana

    czytam-z-pasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę udanego polowania w bibliotece :D
      Pozdrawiam

      Usuń