poniedziałek, 15 stycznia 2018

"SERYJNE ZABÓJCZYNIE" - TORI TELFER

Tytuł: Seryjne zabójczynie
Tytuł oryginału: Lady Killers: Deadly Women Throughout History
Autor: Tori Telfer
Wydawnictwo: Poradnia K
Ilość stron: 420

Mówiąc o seryjnych mordercach najczęściej mamy na myśli brutalnych i nieobliczalnych mężczyzn, którzy dla zaspokojenia swoich chorych pragnień są w stanie krzywdzić niewinnych ludzi. Tymczasem historia pokazuje nam, że kobiety również posiadają swoją mroczną stronę. Tori Telfer w swojej książce zebrała i opisała jedne z najciekawszych historii seryjnych zabójczyń na przestrzeni wielu, wielu lat. Co skłoniło te pozornie delikatne, wrażliwe i niewinne istoty do brutalnych przestępstw? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w książce "Seryjne zabójczynie". Muszę przyznać, że taka mroczna tematyka idealnie trafiła w moje gusta - odkąd pamiętam interesowałam się przestępstwami oraz osobami, które decydują się popełnić zbrodnie, tak więc koniecznie musiałam sięgnąć po powieść Tori Telfer. Jakie wrażenie zrobiła na mnie ta lektura? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

W książce "Seryjne zabójczynie" znajdziecie czternaście historii o najsławniejszych morderczyniach w dziejach. To pozycja, która nie przybliża nam współczesnych przestępczyń - autorka przedstawia tutaj sylwetki kobiet, które mordowały kilkadziesiąt czy kilkaset lat wcześniej. Tori Telfer analizuje ich zachowanie i ukazuje sposób w jaki działały, a także obnaża motywy, które nimi kierowały. Dla osób zainteresowanych tym tematem "Seryjne zabójczynie" wydane przez wydawnictwo Poradnia K, to pozycja obowiązkowa! Myślę, że wielbiciele historii również znajdą w tej książce coś dla siebie.

Muszę przyznać, że już od pierwszych stron byłam zachwycona tą pozycją. Autorka w sposób wyczerpujący i dokładny opisała sylwetki seryjnych zabójczyń. Każda z historii jest niezwykle ciekawa i intrygująca, a także wywołuje w czytelniku wiele emocji. Byłam zaskoczona, że kobiety bardzo rzadko zabijały za pomocą na przykład noża czy innego narzędzia - najczęściej sięgały one po truciznę i potrafiły przez wiele miesięcy obserwować jak dodany do jedzenia czy napoju proszek wyniszcza organizm ofiary. Tori Telfer zaciekawiła mnie tak mocno, że po skończeniu lektury zaczęłam szukać kolejnych informacji na temat kobiet opisanych w tej książce.

Język, którym posługuje się autorka jest bardzo przystępny, dzięki czemu absolutnie każdy poradzi sobie ze zrozumieniem poszczególnych historii. "Seryjne zabójczynie" to pozycja, którą czyta się w błyskawicznym tempie, a do tego po prostu nie można się od niej oderwać. Opisane przez Tori Telfer detale mrożą krew w żyłach i sprawiają, że serce zaczyna szybciej bić.

Podsumowując - "Seryjne zabójczynie" to pozycja, która jest naprawdę dobrze napisana. Już na pierwszy rzut oka widać, że autorka poświęciła wiele czasu na dokładny research oraz zbieranie potrzebnych i wartościowych informacji. Jeśli lubicie kryminały, mroczne historie i wszelkie tajemnicze zbrodnie - ta książka została stworzona dla Was. Według mnie naprawdę warto!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Poradnia K!

4 komentarze :

  1. Chętnie sięgnę po tę książkę, może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie za bardzo się lubię z kryminałami więc spasuję, aczkolwiek okładka jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, okładka zdecydowanie trafiona! :)

      Usuń