środa, 11 kwietnia 2018

"PRZEŁOM" - MICHAEL C. GRUMLEY

Tytuł: Przełom
Tytuł oryginału: Breakthrough
Cykl: Breakthrough
Autor: Michael C. Grumley
Wydawnictwo: Niezwykłe
Ilość stron: 378

Muszę przyznać, że z dużą ostrożnością podchodziłam do twórczości Michael'a C. Grumley'a, który jest dla mnie nieznanym autorem. Kompletnie nie wiedziałam czego mogę się spodziewać po "Przełomie", a dodatkowo tematyka, którą zdecydował się poruszyć autor była mi całkowicie obca. Postanowiłam, że zaryzykuję i na własnej skórze przekonam się czy warto poświęcić swój czas i uwagę na ten tytuł. Jeśli chcecie dowiedzieć się jakie wrażenie zrobiła na mnie ta lektura, dobrze trafiliście. Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie odpowiedzi na wszystkie nurtujące was pytania.

W głębinach Morza Karaibskiego, atomowy okręt podwodny w tajemniczych okolicznościach zostaje nagle zmuszony do przerwania swojej misji. Na jaw zaczynają wychodzić niezwykłe fakty, a śledczy John Clay dociera do grupy biologów morskich, która znalazła się o krok od historycznego odkrycia. Alison Shaw i jej zespół szykują się do przetłumaczenia pierwszego dialogu z drugim pod względem inteligencji gatunkiem na kuli ziemskiej. Nie spodziewają się jednak, że dowiedzą się od delfinów znacznie więcej niż początkowo przypuszczali. Na dnie oceanu zostaje odkryty tajemniczy obiekt, który nigdy nie miał zostać znaleziony. Alison wkrótce zdaje sobie sprawę, że John Clay jest jedyną osobą, której tak naprawdę może zaufać. Jeśli chcą rozwiązać niebezpieczna łamigłówkę, muszą ze sobą współpracować. Nie będzie to jednak takie proste, ponieważ ktoś z zewnątrz za wszelką cenę próbuje ich powstrzymać...

Fabuła książki jest z pewnością intrygująca i dosyć oryginalna. Muszę przyznać, że jeszcze nigdy nie czytałam żadnej powieści o podobnej tematyce, dlatego już od pierwszych stron byłam nią mocno zafascynowana. Choć nie wiedziałam czego mogę się po niej spodziewać, miałam nadzieję, że historia przypadnie mi do gustu, a autor zabierze mnie do świata, o którym nie miałam najmniejszego pojęcia. Michael C. Grumley połączył kilka gatunków, tworząc coś zupełnie innego i odbiegającego od wszelkich znanych nam schematów. Losy głównych bohaterów są na tyle ciekawe, że chętnie zapoznam się z kolejnymi tomami tej serii. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli zbyt długo czekać na wydania pozostałych części tego cyklu.

Bohaterowie są dosyć dobrze wykreowani i wnoszą mnóstwo pozytywnych emocji do tej powieści. Szczególnie mocno polubiłam Alison Shaw, a jej oddanie i zamiłowanie do swojej pracy zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Cieszę się, że zdecydowałam się zaryzykować i sięgnąć po tę powieść. Całe szczęście okazało się, że kompletnie nie miałam czego się obawiać, a "Przełom" z pewnością na długo pozostanie w mojej pamięci.

Autor opisuje całą historię w sposób doskonale zrozumiały dla czytelnia, dzięki czemu książkę czyta się w błyskawicznym tempie. Każda kolejna strona dostarcza nam niesamowitych emocji i niezapomnianych wrażeń. Dodatkowo muszę przyznać, że uwielbiam wydawnictwo Niezwykłe za czcionkę, której używają w swoich pozycjach - jest przyjemna dla oka i znacząco przyspiesza oraz ułatwia czytanie.

Podsumowując - "Przełom" to historia, którą początkowo była dla mnie ogromnym znakiem zapytania, jednak szybko okazało się, że autor doskonale poradził sobie z taką tematyką i stworzył niesamowitą historię, pełną zaskakujących i emocjonujących wydarzeń. Jeśli nigdy wcześniej nie mieliście styczności z podobnymi wątkami - myślę, że jest to doskonały moment, aby nadrobić zaległości i przekonać się czy połączenie thrillera, sensacji i science-fiction przypadnie wam do gustu.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Niezwykłe!

3 komentarze :

  1. Też jeszcze nie czytałam książki o takiej tematyce, dlatego chciałabym sięgnąć niedługo po tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabym kiedyś dla rozrywki przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń