niedziela, 13 września 2015

"TAJEMNY OGRÓD" - JOHANNA BASFORD

Tytuł: Tajemny ogród
Tytuł oryginału: Secret Garden
Autor: Johanna Basford
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Ilość stron: 96


Jeśli regularnie odwiedzacie mojego bloga to zapewne wiecie, że jestem wielką fanką wszelkich antystresowych kolorowanek, które mają pomóc nam w zrelaksowaniu się po ciężkim dniu w pracy czy szkole. Koloruję praktycznie codziennie i uważam to za doskonałą terapię, a także po prostu świetną zabawę. Gdy już zacznę tworzyć jakieś "arcydzieło" to po prostu nie mogę się od tego oderwać i wielokrotnie łapię się na tym, że kończę swoją pracę dopiero późno w nocy. "Tajemny ogród" to kolejna taka właśnie pozycja do kolorowania. O twórczości Johanny Basford od samego początku było bardzo głośno i nie mogłam oprzeć się wypróbowaniu jej rysunków. Jakie wrażenie zrobiła na mnie ta świetnie zapowiadająca się książka do kolorowania? Jeśli chcecie się tego dowiedzieć, zapraszam do przeczytania dalszej części recenzji.

Zacznę od największej zalety tej publikacji, czyli przepięknych rysunków autorstwa Johanny Basford. Autorka stworzyła tak cudowne i magiczne ilustracje, od których nie można oderwać oczu i jednocześnie sprawiła, że na długie godziny mogłam przenieść się w zupełnie inny świat. Każdy obrazek jest niezwykle dopracowany i zawiera mnóstwo maleńkich szczegółów i drobiazgów, które ze skupieniem musimy dokładnie pokolorować. Niektóre elementy wymagają naprawdę naszej ogromnej uwagi, ale uważam, że dla takiego pięknego efektu warto poświęcić trochę swojego czasu.

Najlepsze w kolorowanka jest to, że po prostu każdy może dołączyć do tej fantastycznej zabawy. Nie trzeba mieć żadnych specjalnych zdolności - wystarczy tylko trochę czasu i skupienia, a można wyczarować coś naprawdę pięknego. To doskonała opcja zarówno dla dzieci, które dzięki temu mogą walczyć z nudą i kreatywnie wykorzystać wolny czas, ale także dla dorosłych, którzy potrzebują chwili spokoju i relaksu po ciężkim dniu w pracy. Tutaj nie ma żadnych reguł ani zasad. Każdy może pozwolić sobie na chwilę zapomnienia i dać ponieść się wyobraźni.

Jeśli chodzi o stronę techniczną tej kolorowanki to tutaj jest już niestety trochę gorzej. Największą wadą jak dla mnie są ilustracje, które zajmują dwie przylegające do siebie strony i nie można ich w stu procentach ukończyć. W żaden sposób nie dostaniecie się swoimi kredkami czy mazakami do centralnej części obrazków co wielokrotnie mnie po prostu irytowało. Po wielu próbach skończenia danego dwustronnego obrazka zrezygnowałam i zostawiłam środek nie do końca wypełniony.

Kolejną rzeczą, która nie do końca mnie zachwyciła jest papier, na którym znajdują się ilustracje do pokolorowania. Jest on dosyć cienki i musiałam bardzo starać się, żeby za mocno nie przyciskać kredek, które mogłyby niechcący przebić na kolejną stronę. Jeśli zamierzacie używać mazaków bądź cienkopisów myślę, że możecie być odrobinę zawiedzeni.

Podsumowując - niestety "Tajemny ogród" nie powala na kolana, nawet pomimo przepięknych obrazków, które się w nim znajdują. Myślę, że gdyby był troszkę lepiej dopracowany to naprawdę mógłby stać się jedną z lepszych kolorowanek na polskim rynku. Niestety tak się nie stało, a ja odrobinę rozczarowałam się tą pozycją.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Nasza Księgarnia!

1 komentarz :