niedziela, 29 listopada 2015

"PIĘKNE KŁAMSTWO" - T.E. SIVEC

Tytuł: Piękne kłamstwo
Tytuł oryginału: A Beautiful Lie (Playing with Fire #1)
Cykl: Igrając z ogniem
Autor: T.E. Sivec
Wydawnictwo: Septem
Ilość stron: 424

Pewnie myślisz, że doskonale znasz swoich bliskich, rodzinę
i przyjaciół. Kiedy jednak opada zasłona kłamstw, często
okazuje się, że to zupełnie obcy ludzie, którzy przez lata
ukrywali mroczne sekrety. Garrett, Annabelle i Milo byli
najbliższymi przyjaciółmi od czasów szkolnych. Razem
imprezowali, wspierali się w trudnych chwilach i zawsze
mogli na siebie liczyć. Pewnego dnia jedno z nich ginie
w niewyjaśnionych okolicznościach. Pozostała dwójka nie
może pogodzić się z tą podejrzaną śmiercią i postanawia
dojść prawdy na własną rękę. W miarę odkrywania kolejnych
tajemnic okazuje się, że ich życie jest w niebezpieczeństwie.
Dowiadują się, że zostali oszukani, a w sprawę zamieszani
są bardzo wpływowi ludzie. Nikomu nie mogę już ufać,
szczególnie sobie nawzajem...

To hipnotyzująca historia, która wciągnie Cię bez reszty!
Warta akcja i kolejne tajemnice nie pozwolą Ci przerwać
lektury pomiędzy rozdziałami. Atmosferę podsyci napięcie
seksualne pomiędzy trojgiem bohaterów - nie do końca
oczywiste, a jednak wyczuwalne. Nie zaczynaj czytać
wieczorem, bo tej nocy raczej nie zaznasz już snu...



Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, która zaintrygowała mnie już jakiś czas temu, ale dopiero teraz miałam okazję ją przeczytać. Pomieszanie kilku gatunków literackich wydawało mi się dobrym pomysłem, a dodatkowo już sama okładka przykuła moją uwagę. T.E. Sivec ze swoją trylogią Igrając z ogniem wydawała mi się niezwykle przyjemną lekturą, tak więc nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Czy autorka na dłużej zagości w mojej głowie? Jakie wrażenie zrobiło na mnie "Piękne kłamstwo"? Zapraszam do przeczytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.


Garrett, Milo i Annabelle od momentu kiedy poznali się w kawiarni tworzą nierozłączną trójkę przyjaciół, którzy w każdej chwili mogą na siebie liczyć. Mężczyźni pracują dla marynarki wojennej, a Annabelle Parker oddaje się pasji i spełnia się jako fotograf. Jednak kiedy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie Milo, niedoszła żona jest bardzo zrozpaczona. Pozostała przy życiu dwójka stara się razem przetrwać ten niezwykle trudny czas. Czują rosnące między sobą napięcie, ale żadne nie zamierza się do tego przyznać. Wkrótce Garrett otrzymuje rozkaz wyjazdu na Dominikanę, aby dokończyć misję Milo i odkryć co tak naprawdę stało się z jego przyjacielem. W jaki sposób na misji znajdzie się również Parker? Czy przyjaźń tych dwojga przetrwa, czy może przerodzi się w coś więcej?

Autorka wykreowała w swojej powieści bardzo zróżnicowanych bohaterów. To postacie niezwykle wyraziste, barwne i z pewnością jeszcze przez jakiś czas będę ich wspominać. Myślę, że Garrett wywarł na mnie największe wrażenie, ponieważ posiadał zarówno wady jak i zalety, dzięki czemu stał się postacią bardzo realistyczną, której chyba byłabym w stanie zaufać. Nie mogę niestety tego samego powiedzieć o Parker, gdyż w pewnych momentach jej postać była zbyt wyidealizowana - zdolna pod każdym względem, a przecież na świecie nie ma ideałów.

"Jesteś jednym wielkim kłamstwem."

Powyższy cytat bardzo dobrze odzwierciedla główną bohaterkę - dopiero przy głębszym poznaniu możemy stwierdzić jaka jest naprawdę i zrozumieć jej postępowanie. Wtedy zdajemy sobie sprawę z czym musiała zmagać się Parker. Sposób w jaki zostali przedstawieni bohaterowie jest dobry, a każda postać świetnie zintegrowała się z fabułą książki.

T.E. Sivec posługuje się językiem prostym i zrozumiałym, dzięki czemu nadaje niezwykłą lekkość tej powieści. To wszystko powoduje, że z łatwością możemy zagłębić się w przedstawioną zagadkę, bacznie obserwować bohaterów i skupić się na szczegółach, które ich otaczały. Styl pisania tej autorki bardzo przypadł mi do gustu, a przeczytanie tej lektury sprawiło mi ogromną przyjemność, a poświęcony jej czas okazał się dobrze zagospodarowany.

Akcja powieści jest wzbogacona o zwroty akcji, a zagadka, która pojawia się na początku, aż do ostatnich stron trzyma nas w napięciu. Ciężko jest przewidzieć kto stoi za całym zamieszaniem i jakie są jego powiązania z główną bohaterką. Autorka wprowadziła wiele wątków, które potrafią skutecznie zmylić czytelnika i odwrócić jego uwagę, aby do samego końca utrzymać emocje. Wszystkie wydarzenia są skrupulatnie przemyślane, dzieją się w odpowiednim tempie, a punkt kulminacyjny zrobił na mnie spore wrażenie.

Sceny erotyczne, które w tej powieści występują są opisane bardzo zmysłowo i subtelnie. Dodatkowo wywołują w czytelniku mnóstwo emocji i od razu widać, że nie są pisane na siłę. T.E. Sivec miała świetny pomysł na rozwinięcie tego wątku, a w połączeniu z dobrymi umiejętnościami, stworzyła coś naprawdę ciekawego i oryginalnego.

Podsumowując - "Piękne kłamstwo" dzięki połączeniu kilku gatunków literackich okazało się dla mnie świetnym wyborem. Jestem w pełni usatysfakcjonowana i skłonna stwierdzić, że już niedługo możecie spodziewać się recenzji kolejnego tomu tej serii, który mam nadzieję będzie tak samo dobry. Mam nadzieję, że twórczość T.E. Sivec trafi do szerszego grona szczególnie starszych czytelników, ze względu na połączenie nie tylko wątku kryminalnego z romansem, ale i sposób w jaki to wszystko zostało przedstawione i opisane. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji, aby sięgnąć po tę pozycję, a po mojej recenzji jesteście choć odrobinę jej ciekawi - myślę, że to idealny moment, aby wyposażyć swoją biblioteczkę w pierwszy tom serii Igrając z ogniem.

Za książkę dziękuję Grupie Wydawniczej Helion!

1 komentarz :

  1. Fabuła jest bardzo w moim stylu, tym bardziej, że wpleciono wątek fotograficzny. ;)

    Erna

    OdpowiedzUsuń