sobota, 28 listopada 2015

"ZARYZYKUJĘ DLA CIEBIE" - N. COORI

Tytuł: Zaryzykuję dla Ciebie
Tytuł oryginału: Zaryzykuję dla Ciebie
Autor: N. Coori
Wydawnictwo: Novae Res
Ilość stron: 312

Kiedy krucha i zraniona Rose Jenkins wraca w rodzinne
strony na ślub siostry, nie spodziewa się, że jej życie
zostanie wywrócone do góry nogami. A wszystko za
sprawą Taylora Harta - jej pierwszej wielkiej miłości
z lat młodzieńczych. Okazuje się, że lata rozłąki ani
trochę nie osłabiły łączącego ich uczucia. Jednak
przeszłość Rose nie daje o sobie zapomnieć.



Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, która wyszła spod pióra polskiej autorki. Trzeba przyznać, że ostatnimi czasy bardzo głośno zrobiło się o tytule "Zaryzykuję dla Ciebie". Oczywiście nie mogłam oprzeć się takiej okazji i po prostu musiałam się z nim zapoznać. Jeszcze przed premierą - kiedy pojawiły się pierwsze zapowiedzi - byłam pewna, że to pozycja w sam raz dla mnie. Już na samym początku urzekła mnie okładka tej powieści, a gdy przeczytałam opis nic już nie mogło powstrzymać mnie przed wzięciem tej lektury do ręki. Jeśli zastanawiacie się jakie wrażenie zrobiła na mnie N. Coori, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.



Rose Jenikns po wyjeździe z rodzinnego miasta najchętniej wymazałaby je z mapy. Przez cały czas bohaterka mierzy się z przeszłością i ukrywa pod maską twardej oraz pewnej siebie kobiety. Wkrótce zostaje jednak przekonana, aby pojawić się na ślubie siostry, który odbywa się w miejscu, o którym za wszelką cenę stara się zapomnieć. Ten dzień zostanie w jej pamięci na długo, ponieważ to właśnie wtedy na jej drodze pojawia się Taylor - bogaty, pewny siebie i oczywiście przystojny mężczyzna. Najgorsze w tym wszystkim jest jednak to, że Taylor to tak naprawdę jej pierwsza wielka miłość z lat młodzieńczych. Wydawać by się mogło, że po tylu latach nic ich już nie może łączyć, ale jednak okazuję się, że napięcie między nimi jest elektryzujące. Oboje pamiętają wszystko co kiedyś zaszło w ich relacji, Czy poraniona dusza Rose i jej przeszłość pozwolą zaangażować się w ten związek i sprawią? Czy Taylor jest z nią od początku szczery? Czy taka miłość jest w stanie pokonać wszystkie przeciwności losu?

Bohaterowie, których wykreowała dla nas autorka na pierwszy rzut oka przypominali mi w pewnym stopniu postacie z różnych powieści erotycznych, które miałam okazję już czytać. Na szczęście dosyć szybko okazało się, że N. Coori stworzyła zupełnie coś innego i niepowtarzalnego. Trzeba przyznać, że bohaterowie "Zaryzykuję dla Ciebie" są bardzo barwni i wyraziści. Zagłębiając się w ich historię możemy zrozumieć bieżące wydarzenia, jak również to co zdarzyło się w przeszłości oraz śledzić wszystko ich oczami i przeżywać tak samo mocno jak oni. Rose, która jest prześladowana przez swoją przeszłość, wydaje się być zagubiona oraz przekonana, że nie jest zdolna do miłości, a jej serce to ogromna bryła lodu - właśnie to sprawia, że nasza sympatia do jej osoby rośnie z każdą kolejną stroną powieści. Taylor to mężczyzna na pierwszy rzut oka oka idealny pod każdym względem, ale oczywiście wcale tak nie jest. Po jakimś czasie możemy go lepiej poznać i dowiedzieć o nim wielu informacji. N. Coori zauroczyła mnie sposobem na połączenie tych kilku wątków, w spójną całość i spowodowała, że absolutnie nie żałowałam czasu spędzonego z tą lekturą.

Język jakim posługuje się autorka jest prosty, ale bardzo wyrazisty. Książkę czyta się szybko, lekko i przyjemnie dzięki czemu możemy się doskonale zrelaksować, zapomnieć o czekających na nas obowiązkach i w pełni oddać się lekturze. Jeśli chodzi o sceny erotyczne to z pewnością daleko im do subtelnych i namiętnych - opisane są bardzo dosadnie i szczegółowo, jednak idealnie podkreślają napięcie i emocje jakie towarzyszą głównym bohaterom. Całość okazała się dla mnie świetną odskocznią od codzienności i skutecznie umiliła mi nudne wieczory. N. Coori w bardzo odważny sposób przedstawiła swoją historię, która w stu procentach jest warta uwagi czytelnika.

Akcja "Zaryzykuję dla Ciebie" ma swoje tempo, które muszę przyznać idealnie mi dopasowało. Autorka co chwilę podsyca emocje między bohaterami oraz wprowadza sceny erotyczne dzięki czemu nie znajdziemy tutaj nudy czy monotonii. Chociaż w łatwy sposób można przewidzieć finał tej powieści, sposób w jaki to wszystko się rozgrywa i forma samego zakończenia wywarły na mnie spore wrażenie. N. Coori stworzyła wyjątkową historię, do której z przyjemnością kiedyś powrócę.

Podsumowując - z czystym sumieniem mogę polecić Wam twórczość tej polskiej autorki. N. Coori sprawiła, że przeniosłam się do stworzonego przez nią świata i jestem za to naprawdę ogromnie wdzięczna. Historia okazała się urzekająca, dlatego myślę, że starsze grono czytelników lubiące odważne opisy, powinno doskonale odnaleźć się w opowieści wymyślonej przez autorkę. Czekam z niecierpliwością na kolejne części z tej serii - już teraz wiem, że na pewno znajdą się one w mojej biblioteczce. Mam nadzieję, że ta recenzja zachęciła Was do sięgnięcia po "Zaryzykuję dla Ciebie" i już wkrótce dacie szansę autorce i jej twórczości.


Za książkę dziękuję wydawnictwu Novae Res!

2 komentarze :

  1. Chętnie chętnie :D
    Nie odmówię jak zachęcasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio jakoś nie po drodze mi z romansami, ale na pewno będę miała ten tytuł na uwadze :).

    OdpowiedzUsuń