niedziela, 8 listopada 2015

"TRUDNY MĘŻCZYZNA" - ANNA BEDNARSKA

Tytuł: Trudny mężczyzna
Tytuł oryginału: Trudny mężczyzna
Autor: Anna Bednarska
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 512

Olga ma szczęście pracować w portalu Magia życia,
gdzie analizuje cudze sny, udziela porad z zakresu
savoir-vivre'u i w razie potrzeby wyświadcza przysługę
koleżance, pisząc dla niej wymarzony horoskop.
To praca, o której dziwnie opowiada się innym ludziom.

Olga ma szczęście przyjaźnić się z Rafałem, Majką i Elizą.
To przyjaźń, w której więcej rzeczy robi się razem niż osobno.
Olga ma też szczęście żyć w związku z Adamem
- odnoszącym coraz większe sukcesy pisarzem.
To związek, w którym więcej rzeczy robi się osobno
niż razem.

Olga ma też sporo problemów. Na przykład taki, że bez
powodu ciągle odkłada na później przeczytanie powieści
Adama. Być dziewczyną pisarza i nie czytać jego książek,
to coś więcej niż niezręczność. Inny problem polega na tym,
że Olga nie całkiem zdaje sobie sprawę z tego, jak trudnym
mężczyzną jest Adam. Ale prawdziwe problemy zaczynają
się dopiero wtedy, kiedy odkrywa, że Adam nie jest jedynym
trudnym mężczyzną w jej życiu...



"Trudny mężczyzna" to książka, której tytuł może zainspirować i zaciekawić nie jedną kobietę. Tak samo było również ze mną i od samego początku zwróciłam uwagę na tę pozycję. Gdy przeczytałam opis, wiedziałam, że prędzej czy później powieść trafi w moje ręce, a ja będę rozkoszować się jej lekturą. Jeśli jesteście ciekawi moich wrażeń z poznawania tej lektury, zapraszam do czytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie. Jesteście gotowi na przygodę z naprawdę trudnym mężczyzną?




Olga to kobieta, która - mogłoby się wydawać - ma dosłownie wszystko czego potrzebuje. Jest w szczęśliwym z pozoru związku, a także otoczona szerokim gronem przyjaciół. Pracuje w portalu gdzie analizuje się ludzie sny. Rafał, Majka i Eliza wraz z Olgą i Andrzejem tworzą paczkę, która zawsze znajdzie wspólny temat do rozmowy, a spotkania u Rafała i Majki to zupełna normalność. Problemy zaczynają się kiedy Andrzej - debiutujący pisarz - zaczyna odnosić pierwsze sukcesy, a główna bohaterka nie potrafi się nikomu przyznać, że do tej pory nie zaczęła nawet czytać jego książki, o której wszyscy co chwilę wspominają. Ponieważ zakochani nie mieszkają jeszcze ze sobą, dziewczynie ciężko jest się zmobilizować do zagłębienia się w lekturę ukochanego. Na jednym z przyjacielskich spotkań Olga poznaje Radka - już po pierwszej wymianie zdań czuje jakby znała go od zawsze co bardzo komplikuje jej życie. Wszystkie drogi prowadzą do niego, bądź jego znajomych - dziwny zbieg okoliczności czy może przeznaczenie? Co w takim przypadku zrobi Olga? Jak potoczą się jej losy, gdy w ułożonym świecie wszystko zaczyna się nagle zmieniać: jej przyjaciele zaczynają mieć problemy, a na drodze głównej bohaterki stoi już nie jeden, a dwóch mężczyzn?

Bohaterowie tej powieści są wykreowani bardzo dokładnie, a każdy z nich niesie za sobą odpowiedni przekaz. Autorka niezwykle skrupulatnie podkreśla wszystkie plusy, jak również minusy danej postaci. Pozwala nam ich poznać, jednak tam gdzie trzeba pozostawia nutkę tajemniczości co skutecznie wzbudza ciekawość czytelnika. Moim ulubionym bohaterem zdecydowanie okazał się Radek. Tajemniczy i konkretny, chociaż muszę przyznać, że na samym początku uznałam go za dosyć dziwnego, jednak na szczęście bardzo szybko moje wątpliwości się rozwiały. Olga okazała się niezwykle wyrozumiała i przede wszystkim wierna każdemu przyjacielowi z osobna. Jej postać - pomimo wątpliwości, które jej towarzyszyły oraz wewnętrznego niezdecydowania - nie była irytująca. Potrafiła wzbudzić moje zaufanie, przez co wydała mi się bohaterką bardzo sympatyczną i idealnie wpasowała się w całą historię. Anna Bednarska wykonała kawał naprawdę dobrej roboty wkładając w bohaterów serce i duszę, aby czytelnik w pełni mógł poczuć to co oni.

Język jakim posługuje się autorka, to kolejny plus tej powieści. Jest on bardzo lekki i niezwykle zrozumiały. Możemy w pełni skorzystać z tego co zaoferowała nam Anna Bednarska i praktycznie bez żadnego wysiłku zagłębić się w problemy, z jakimi zmagają się główni bohaterowie. Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że "Trudny mężczyzna" przyniesie mi tyle radości i powoli zapomnieć o czekających na mnie obowiązkach.

Akcja całej powieści jest niezwykle intrygująca. Możemy liczyć na wiele zwrotów akcji, które w lekki sposób wywołają uśmiech na twarzy, a czasami nawet konsternację czytelnika. Autorka wprowadza sporo zamieszania w życiu bohaterów, nie pozwalając przy tym nawet na odrobinę nudy. Od samego początku nie byłam w stanie stwierdzić jaki będzie finał tej powieści, gdyż Annie Bednarskiej nie brakuje pomysłów na to jak pokrzyżować bohaterom plany, które z pozoru wydają się oczywiste.

Podsumowanie nie będzie trudne jak mężczyźni. Powieść jest lekka i przyjemna, a do tego przedstawia perypetie przyjaciół, którzy zmagają się z codziennością. Idealna do poczytania na wieczór, kiedy naszym celem pozostaje już tylko odprężenie umysłu. Mam nadzieję, że moja recenzja w jakimś stopniu zachęciła Was do sięgnięcia po "Trudnego mężczyznę" i już wkrótce będziecie mieć tę lekturę już za sobą.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Akurat!

3 komentarze :

  1. Hmmm podałaś mi autorkę, której nie znam, chętnie poznam i którą możliwie zaproszę do współpracy nam czymś co aktualnie kiełkuje :d Dzięki
    PS: Świetna recenzja :D

    Pozdrawiam,
    dominika-szalomska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Możliwe, że kiedyś się skuszę :) Czytałam różne opinie, ale mam ciągle chęć, żeby sama się przekonać czy mi się spodoba :)
    Pozdrawiam,
    www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam chrapkę na tę lekturę od dłuższego czasu. Przekonałaś mnie do niej więc nie pozostaje mi nic innego, jak czytać ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Natalia Z

    OdpowiedzUsuń