poniedziałek, 9 września 2013

"ZAMIENIONA" - AMANDA HOCKING

Tytuł: Zamieniona
Tytuł oryginału: Trylle Trilogy #1. Switched
Cykl: Trylle
Autor: Amanda Hocking
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 304

ODKRYJ MAGICZNY ŚWIAT TRYLLI
TRYLLE
Trylogia,
która - być może - otwiera nowy rozdział
w historii wydawania i czytania książek
Tom 1 zamieniona

AMANDA HOCKING
Jej opublikowanie samodzielnie, bez agenta i wydawcy,
e-booki sprzedały się
w ponad 1 000 000 egzemplarzy
Jej fenomen odbił się głośnym echem we wszystkich mediach.

Pisały o niej "New York Times" i "USA Today".
W 2011 roku światowe wydawnictwa toczyły
bój o prawa do drukowania jej książek.
Teraz polska premiera 1. tomu trylogii - tuż po amerykańskiej.
W USA Zamieniona zadebiutowała
na 4. miejscu listy "New York Timesa".


Już pewnie zauważyliście, że posty na moim blogu pojawiają się teraz rzadziej, a to z powodu rozpoczęcia się roku szkolnego. Myślałam, że będzie trochę łatwiej, ale okazuje się, że technikum wbrew pozorom nie jest wcale gorsze od liceum. Już od pierwszych lekcji nauczyciele nie oszczędzają uczniów i już pojawiają się pierwsze sprawdziany i prace domowe. Moje czytanie książek trochę na tym ucierpi, ponieważ nie mam czasu dosłownie na nic. Wracam do domu zmęczona po ośmiu godzinach i mam ochotę tylko położyć się do łóżka. Mam nadzieję, że wkrótce przyzwyczaję się do nowej szkoły i postaram się znaleźć chociaż trochę czasu na czytanie.

Kiedy Wendy miała sześć lat jej matka przekonana, że dziewczyna jest potworem próbowała ją zabić. Jedenaście lat później Wendy przenosi się do kolejnego liceum i znów nie może się z nikim porozumieć. Próbuje odkryć dlaczego jest inna i kim tak naprawdę jest. Nie chce nikomu zdradzić swojej tajemnicy, że umie wpływać na ludzkie umysły. Pewnego dnia dziewczyna poznaje tajemniczego Finna, który nie wiedzieć czemu zna wszystkie jej sekrety. Jak potoczą się dalsze losy Wendy?

Bardzo się cieszę, że autorka stworzyła coś innego niż wampiry i wilkołaki. Nigdy wcześniej nie spotkałam się w książkach z takimi istotami jak trylle, czyli po prostu trolle, które wyglądają jak ludzie, ale mają specyficzne umiejętności takie jak władanie żywiołami czy perswazja. Myślę, że w tych czasach bardzo trudno o oryginalną fabułę, a tutaj na pewno taką znajdziemy. Amanda Hocking miała naprawdę świetny pomysł na powieść, niestety trochę gorzej wyszło z wykonaniem. Odniosłam wrażenie, że postacie w tej książce były trochę niedopracowane. Pani Hocking mogła stworzyć wspaniałe charaktery jednak nie za bardzo jej to wyszło. Liczyłam na to, że Finn będzie tajemniczy i niebezpieczny, ale niestety trochę się rozczarowałam. Wandy również nie zrobiła na mnie większego wrażenia i czasami naprawdę denerwowało mnie jej zachowanie.

Akcja tej książki płynie bardzo szybko. Rozdziały są krótkie i czyta się je błyskawicznie. Autorka kompletnie zminimalizowała opisy w tej powieści i muszę przyznać, że czasami naprawdę mi ich brakowało. Nie mogłam sobie dokładnie wyobrazić jak wyglądają dane miejsca akcji i postacie. Niestety dialogi stworzone przez Amandę Hocking są nieco płytkie i bardzo często ograniczają się tylko do krótkich wypowiedzi. Żałuję, że można zepsuć tak dobry pomysł słabym wykonaniem.

Okładka książki nie jest taka zła. Bardzo podoba mi się czcionka, którą jest napisany tytuł książki. Myślę, że jeśli chcesz przeczytać tę powieść to nie radzę się nastawiać na coś wybitnego. Najlepiej potraktować tę książkę jako lekkie czytadło na odstresowanie. Niedługo mam zamiar przeczytać kolejną część tej trylogii, bo już czeka na mnie na półce. Mam nadzieję, że już wkrótce pojawi się kolejna recenzja i, że znajdę choć trochę czasu na czytanie, bo absolutnie nie chcę zawieszać bloga.

Zamieniona ♥ Rozdarta ♥ Przywrócona ♥

7 komentarzy :

  1. Może kiedyś sięnę, ale jak na razie mnie nie ciągnie... Dość głosno było o tej książce w okolicach premiery i nawet się na nią szykowałam... No, okładki są ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się być ciekawa, ale męczy mnie powoli motyw, w którym pojawia się tajemniczy chłopak z odpowiedziami na wszystkie pytania... Dlatego jeszcze się zastanowię. Przy okazji zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Może być ciekawa. Z pewnością, jak będę miała możliwość, to sięgnę po tę pozycję. :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    D.

    OdpowiedzUsuń
  4. czytać czytałam. I jak dla mnie jest to najlepsza część trylogii (:

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam trylogii, ale może kiedyś przeczytam:) okładka jest świetna, bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. trolle, styreny, wróżki, elfy... o kim by ta powieść nie była, niestety po moich wcześniejszych doświadczeniach z tym gatunkiem, nie potrafię obdarzyć jej zaufaniem i wstąpić choćby do biblioteki.

    OdpowiedzUsuń