wtorek, 24 marca 2015

"MILION SŁOŃC" - BETH REVIS

Tytuł: Milion słońc
Tytuł oryginału: A Million Suns
Cykl: W otchłani
Autor: Beth Revis
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 376

Misja trwa. Po obaleniu dyktatora na pokładzie "Błogosławio-
nego" zapanowała radość. Nie trwa jednak długo, gdyż okazuje
się, że załoga statku skrywała tajemnicę, która może przesądzić
o losach wyprawy. Niespodziewanie nowa fala morderstw staje
się zalążkiem buntu. Rozpoczyna się walka o przetrwanie.
Amy rusza tropem tajemniczych wskazówek pozostawionych
przez jednego z uczestników misji, a Starszy mierzy się z nowy-
mi wyzwaniami, które stanęły przed nim jako przywódcą. Nikt
nie zna odpowiedzi na pytanie, czy kiedykolwiek pasażerowie
"Błogosławionego" dotrą do nowej Ziemi...

Tom trzeci w przygotowaniu




Milion słońc to druga część cyklu W otchłani. Jeśli czytacie mojego bloga regularnie to pewnie wiecie, że pierwszy tom zawładnął moim sercem i bardzo mi się spodobał. Dlatego strasznie się ucieszyłam, że będę mogła przeczytać kontynuację i również ją zrecenzować. Jeśli zastanawiacie się czy dać szansę tej serii to zachęcam Was do zapoznania się z dzisiejszą recenzją, a być może przekonacie się czy warto udać się do księgarni i zaopatrzyć się we własny egzemplarz.

Wydawać by się mogło, że po wydarzeniach z pierwszej części na Błogosławionym zapanuje radość i porządek. Nic bardziej mylnego. Już wkrótce okazuje się, że załoga statku skrywa mroczną tajemnicę. Dodatkowo na Błogosławionym dochodzi do brutalnych morderstw, które stają się powodem buntu. Czy Starszy poradzi sobie z nową sytuacją i opanuje zbuntowanych pasażerów statku? Jak w tym wszystkim odnajdzie się Amy? Tego dowiecie się czytając tę powieść.

Autorka po raz kolejny zaskakuje i tworzy niesamowitą fabułę, która wciąga od pierwszych stron. Osobiście po prostu nie mogłam oderwać się od losów głównych bohaterów i z niecierpliwością czytałam kolejne rozdziały. Akcja jest dosyć szybka, ale najważniejsze co można o niej powiedzieć to fakt, że bardzo dużo się w niej dzieje. Beth Revis zapewnia czytelnikowi mnóstwo wrażeń i nie pozwala nawet na chwilę znudzić się rozgrywającą się fabułą.

Główni bohaterowie - tak jak w poprzedniej części - są świetnie wykreowani i już od pierwszych stron wzbudzają sympatię. Amy i Starzy to zdecydowanie jedna z moich ulubionych książkowych par i bardzo mocno im kibicuję. Jestem pewna, że wy również polubicie postacie wykreowane przez autorkę i z chęcią będziecie śledzić ich losy.

Język autorki jest prosty i w pełni dla każdego zrozumiały. Myślę, że nikt nie będzie miał większego problemu z zagłębieniem się w fabułę i przyswojeniem treści tej powieści. Jeśli więc szukacie lekkiej lektury na zabicie czasu to wydaje mi się, że się nie zawiedziecie. Ja jestem w pełni usatysfakcjonowana tą książką i czekam na więcej.

Zakończenie nie było jakoś specjalnie zaskakujące, ale mimo wszystko bardzo mi się podobało. Jestem teraz bardzo ciekawa co wydarzy się w ostatniej już części tego cyklu i mam nadzieję, że się nie zawiodę. Czekam na fenomenalne zwieńczenie tej trylogii, które dosłownie wbije mnie w fotel.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Dolnośląskie!

2 komentarze :

  1. Najpierw muszę dokończyć pierwsza część, którą pozostawiłam, zapominając o niej. Później przeczytam tę.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na półce i będę czytać w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń