czwartek, 2 lipca 2015

"NA KRAWĘDZI WIDELCA. SPOWIEDŹ BULIMICZKI" - NATALIA KRZESŁOWSKA

Tytuł: Na krawędzi widelca. Spowiedź bulimiczki
Tytuł oryginału: Na krawędzi widelca. Spowiedź bulimiczki
Autor: Natalia Krzesłowska
Wydawnictwo: Novae Res
Ilość stron: 350

Nie jestem ekspertką w dziedzinie psychologii, psychiatrii czy dietety-
ki, ale jedną z wielu osób zmagających się z zaburzeniami odżywiania.
Jestem kobieta, która nie potrafiła zaakceptować pustki i beznadziej-
ności, jakimi wypełniły mnie bulimia z depresją. Jestem kobietą, która
po bardzo burzliwym wkroczeniu w dorosłość, znalazła w sobie wystar-
czająco siły i determinacji, by swoje życie zmienić na lepsze i wygrać
walkę z chorobą.
Autorka

Depresja, anoreksja, bulimia, okaleczanie się to problemy, z którymi
spotykamy się coraz częściej. Walka z nimi jest trudna, bo wymaga
emocjonalnej dojrzałości. Książka Natalii Krzesłowskiej to zapis zma-
gań autorki z tymi przypadłościami. Historia wzrusza swoją szczro-
ścią. Znajdziemy w niej opis etapów rozwijającej się choroby, walki
o uwolnienie się, a przede wszystkim nadzieję.



Dzisiaj mam dla Was historię, która wydarzyła się naprawdę. Historię, której bohaterką jest sama autorka. Muszę przyznać, że okładka tej powieści od samego początku zwróciła moją uwagę, a opis okazał się jeszcze ciekawszy. Z tego właśnie powodu nie mogłam powstrzymać się przed przeczytaniem tej książki i z miłą chęcią zabrałam się za poznawanie historii, którą miała mi do przekazania Natalia Krzesłowska. Jeśli jesteście ciekawi jakie wrażenie zrobiła na mnie lektura tej powieści, zachęcam Was do przeczytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Autorka przedstawia nam przebieg swojej choroby od momentu kiedy to wszystko pamięta. Poznajemy jej sposób myślenia, wizyty u lekarzy, relacje z rodziną, a także wpływ całej choroby na jej życie zawodowe i prywatne. Czy to wszystko mogło potoczyć się zupełnie inaczej? Powieść dla tych, którzy pragną dokładnie zrozumieć bulimię i dowiedzieć się jak to wygląda z perspektywy osoby chorej.

W tej powieści naszą bohaterką jest sama autorka, która przedstawiła swoją postać w bardzo szczegółowy sposób co sprawia, że książka staje się jeszcze bardziej poruszająca. Możemy przeżywać emocje, z którymi ona się zmagała. Natalia Krzesłowska swoją historią na pewno pomoże wielu młodym ludziom, gdyż to właśnie oni najczęściej walczą z bulimią.

Autorka w bardzo prosty jednak niezwykle wyrazisty sposób wyraża swoje emocje. Język jakim to wszystko jest opisane bez problemu trafi do każdego czytelnika. Pomimo pełnych kartek, bez dialogów powieść czyta się szybko i z dużą przyjemnością.

Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda bulimia z perspektywy chorej osoby, to zdecydowanie będziecie zadowoleni z lektury tej powieści. Książka skłoniła mnie do wielu refleksji i tak naprawdę uświadomiła mi jak poważne jest to zaburzenie odżywiania. "Na krawędzi widelca. Spowiedź bulimiczki" trafiła w sam środek mojego serca i jestem pewna, że jeszcze długo tam pozostanie.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Novae Res!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz