środa, 3 kwietnia 2019

"MOJA DUSZA PACHNIE TOBĄ" - ALEKSANDRA STEĆ

Tytuł: Moja dusza pachnie Tobą
Tytuł oryginału: Moja dusza pachnie Tobą
Autor: Aleksandra Steć
Wydawnictwo: Drukarnia FastGraw
Ilość stron: 152

Pierwszy raz z twórczością Aleksandry Steć spotkałam się już jakiś czas temu i muszę przyznać, że był to całkowity przypadek. Uwielbiam przeróżne cytaty o życiu, miłości i akceptacji własnej osoby. Zawsze kiedy znajduję jakiś nowy fragment, który mi się podoba, zapisuję go w zeszycie. Lubię wracać do tych zapisków, ponieważ dają mi one siłę, motywację i nadzieję na lepsze jutro. Kilkakrotnie trafiłam w internecie na słowa Aleksandry Steć, które są bardzo popularne i mocno rozpowszechniane na stronach o uczuciach i emocjach, czemu kompletnie nie można się dziwić, ponieważ twórczość tej autorki chwyta za serce i nie pozwala o sobie zapomnieć. Zrobiłam małe rozpoznanie i odkryłam, że Ola ma w swoim dorobku aż cztery książki. Podjęłam decyzję, że koniecznie muszę przeczytać je wszystkie, bo miałam przeczucie, że bardzo mocno utożsamię się z ich treścią. Autorka okazała się tak przemiłą osobą i wysłała mi swoje dzieła, abym mogła je dla was zrecenzować. Trzymając w dłoniach cały pakiet książek tej pisarki, zastanawiałam się, od której powinnam zacząć. Miałam ochotę przeczytać je wszystkie w jednym momencie, co oczywiście nie było możliwe. Musiałam podjąć jakąś decyzję. Po dłuższym przemyśleniu całej sprawy, wybrałam tytuł "Moja dusza pachnie Tobą". To jedno zdanie podziałało na moją wyobraźnię i bardzo mocno mnie zaintrygowało. Jeśli chcecie dowiedzieć się jakie emocje towarzyszyły mi podczas lektury tej książki, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji.

Wydawać by się mogło, że o miłości napisano już dosłownie wszystko i nic nowego w tym temacie nie da się już stworzyć. Nic bardziej mylnego! Aleksandra Steć nadaje temu słowu zupełnie nowe znaczenie i opisuje to uczucie w sposób, który zachwyca i pozwala spojrzeć na życie z innej perspektywy. To cudowne, że coś tak doskonale nam znanego zostaje przedstawione w całkowicie obcym wydaniu. Autorka ukazuje nam za pomocą swoich tekstów, że z miłością wiążą się również pożądanie, namiętność, czułość i bezpieczeństwo, ale także cierpienie oraz ból. Aleksandra Steć uczy nas, że miłość nie zawsze jest łatwa, ale choć bywa skomplikowana, jest również szalenie piękna i fascynująca.

Czytając "Moja dusza pachnie Tobą" nieustannie miałam wrażenie, że autorka jakimś cudem zna moje myśli i idealnie odwzorowuje w swoich tekstach mój charakter i osobowość. Nie mam pojęcia jak to się stało - jeszcze nigdy nie czułam, żeby ktoś tak doskonale opisał to co czuję. Aleksandra Steć ubrała w słowa to wszystko czego ja nie potrafiłam i nie byłam w stanie przelać na papier. Jestem zaskoczona, że tak mocno utożsamiłam się z tą książką. Podczas lektury czułam, że między mną, a autorką wytworzyła się jakaś niebywale silna i wspaniała więź, choć przecież w ogóle się nie znamy. "Moja dusza pachnie Tobą" to dla mnie naprawdę emocjonujący i cenny tytuł, do którego z pewnością jeszcze niejednokrotnie powrócę. Ola swoimi tekstami trafiła idealnie w sam środek mojego serca. Czytając to dzieło wielokrotnie rozpadałam się na milion małych części, a po chwili zbierałam je wszystkie i układałam w całość. To lektura, o której nigdy nie zapomnę i myślę, że już zawsze będzie miała ona ważne miejsce zarówno w moim sercu jak i domowej biblioteczce.

Wielu pisarzy przedstawia miłość w bardzo skomplikowany i często niezrozumiały dla czytelnika sposób. Aleksandra Steć opisuje ją w niezwykle prostym i zarazem pięknym stylu, sprawiając, że książka staje się idealną lekturą dla każdego kto choć odrobinę jest zainteresowany tematem.
Nie potrafię wybrać jednego, ani nawet kilku moich ulubionych cytatów z tej pozycji. Według mnie cała książka jest niezwykle wartościowa i cenna, a każda kolejna strona to jeszcze więcej pięknych emocji, których możemy doświadczyć.

Dziękuję autorce za każde słowo i zdanie, za każdą zapisaną kartę tej książki. Za wszystkie emocje, które zawładnęły mną całkowicie podczas czytania. Za ukazanie tego, jak piękna potrafi i może być prawdziwa miłość i za naukę co to słowo oznacza. To cudowne uczucie, wiedzieć, że w tym całym brutalnym i okrutnym świecie są osoby, które swoją twórczością potrafią dodać otuchy innym. "Moja dusza pachnie Tobą" to pozycja, która wymyka się wszystkim skalom ocen. To książka, która jest ponadczasowa, a jej przesłanie będzie aktualne i wartościowe dla wielu kolejnych pokoleń.

Za książkę dziękuję autorce! 

2 komentarze :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właściwie mam identyczne odczucia co do twórczości Oli. Też zaczęłam od "Moja dusza pachnie tobą " i dzięki autorce przeczytałam kolejne. Piszę o nich także u siebie na blogu.

    OdpowiedzUsuń