czwartek, 1 czerwca 2017

"BAŚNIE BARDA BEEDLE'A" - J. K. ROWLING

Tytuł: Baśnie Barda Beedle'a
Tytuł oryginału: The Tales of Beedle The Bard
Cykl: Harry Potter
Autor: J. K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 146

"Baśnie Barda Beedle'a" to trzeci i zarazem ostatni dodatek do serii Harry Potter, który miałam okazję przeczytać. Jeśli pamiętacie moje poprzednie recenzje, to na pewno wiecie, że zarówno "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" oraz "Quidditch przez wieki" zrobiły na mnie pozytywne wrażenie i cieszyłam się, że mogłam powrócić do świata magii. Nie będę ukrywać, że jestem wielką fanką J. K. Rowling, a jej twórczość zajmuje specjalne miejsce w moim sercu. Czy "Baśnie Barda Beedle'a" zaspokoiły mój głód czytelniczy? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.



Co znajdziemy w "Baśniach Barda Beedle'a"? Przepiękne historie, które kryją w sobie wiele magii i mnóstwo cudownych emocji. Przeczytamy takie baśnie jak: Czarodziej i skaczący garnek, Fontanna Szczęśliwego Losu, Włochate serce czarodzieja, Czara Mara i jej gdaczący pieniek oraz Opowieść o trzech braciach. Dodatkowo każda z historii posiada komentarz Albusa Dumbledore'a, co niewątpliwie będzie istotnym elementem dla fanów Harry'ego Pottera. Wszystkie te opowieści są wyjątkowe na swój sposób, dlatego nie potrafię wybrać jednej, która stałaby się moją ulubioną.

Pierwsze co rzuca się w oczy w momencie gdy bierzemy do ręki, którykolwiek z dodatków do serii Harry Potter, to przepiękne wydanie. Twarda oprawa skutecznie przyciąga wzrok, a gdy zaglądamy do środka, nie ma takiej siły, która mogłaby nas odciągnąć od lektury. Jestem pewna, że te przepiękne ilustracje sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagającego czytelnika. Obrazki są tak cudowne, że musiałam powstrzymywać się, aby nie wziąć kredek i nie zacząć ich kolorować.

Przyznam szczerze, że "Baśnie Barda Beedle'a" to mój ulubiony dodatek. Pozostałe dwa były świetne, ale to właśnie te magiczne opowieści zrobiły na mnie największe wrażenie. Powrót do świata Harry'ego Pottera zawsze jest przyjemny i przynosi mi mnóstwo radości. Myślę, że większość czytelników reaguje tak samo na kolejne pozycje, które w jakiś sposób związane są z magią i czarami.

Podsumowując - "Baśnie Barda Beedle'a" to pozycja obowiązkowa dla każdego fana znanego na całym świecie czarodzieja. Trochę mi przykro, że moja przygoda z twórczością J. K. Rowling powoli dobiega końca, ale całe szczęście zawsze mogę do niej powrócić i przeczytać wszystko jeszcze raz od początku.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Media Rodzina!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz