niedziela, 27 sierpnia 2017

"FANTASTYCZNE ZWIERZĘTA I JAK JE ZNALEŹĆ. ORYGINALNY SCENARIUSZ" - J. K. ROWLING

Tytuł: Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz
Tytuł oryginału: Fantastic Beasts and Where to Find Them - The Original Screenplay
Cykl: Harry Potter
Autor: J. K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 314

Jeśli w miarę regularnie śledzicie mojego bloga, z pewnością zauważyliście, że uwielbiam powracać do świata magii i czarodziejów, i zawsze bardzo chętnie to robię. Nadszedł czas, aby w końcu zapoznać się z pozycją "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz". Już wcześniej skorzystałam z okazji i obejrzałam film, a teraz postanowiłam przekonać się czy książka będzie równie dobra. Przyznam szczerze, że nie pamiętam czy kiedykolwiek czytałam coś w formie scenariusza (poza lekturami, których naprawdę nienawidziłam!), dlatego ta właśnie pozycja od J. K. Rowling była dla mnie pewnym wyzwaniem i ogromnym znakiem zapytania. Jakie wrażenie zrobiła na mnie historia Newta i jego fantastycznych zwierząt? Zapraszam was do zapoznania się z dalszą częścią recenzji tej cudownej książki.


Pobyt Newta Skamandera w Nowym Jorku miał być krótki i pozbawiony jakichkolwiek problemów. Kiedy jednak ginie jego magiczna walizka, a fantastyczne zwierzęta wydostają się na wolność, kłopoty dopiero się rozpoczynają. Newt musi zrobić wszystko, aby odnaleźć zaginione zwierzęta, a także ochronić je przed tymi, którzy będą chcieli zrobić im krzywdę. Podczas swojej podróży poznaje zarówno czarodziejów jak i bardzo sympatycznego mugola. Jak potoczą się losy Newta? Czy odnajdzie fantastyczne zwierzęta i zapewni im bezpieczeństwo?

Zabierając się za tę pozycję, miałam świadomość, że ocenienie jej nie będzie proste. Pierwszy raz tworzę recenzję scenariusza, dlatego jest to dla mnie spore wyzwanie, któremu mam nadzieję podołam. Warto wspomnieć, że "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz" to nie Harry Potter. Akcja osadzona jest w świecie magii i czarodziejów, ale postaci Harry'ego tutaj nie spotkamy.

Fabuła książki jest bardzo ciekawa i niesamowicie wciągająca. Autorka stworzyła cudowną historię, która zachwyca i nie pozwala o siebie zapomnieć. Fakt, że całość została przedstawiona za pomocą scenariusza, nie przeszkadzał mi jakoś szczególnie, ale mimo wszystko muszę przyznać, że wolałabym poznać losy Newta w postaci zwykłej powieści. Scenariusz nie zawiera zbyt wielu opisów co sprawia, że wyobrażanie sobie niektórych wydarzeń może sprawić nam trochę problemów. Myślę, że gdybym wcześniej nie zdecydowała się na obejrzenie filmu, zrozumienie "Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć. Oryginalnego scenariusza" byłoby dla mnie dosyć trudne. Czytanie scenariusza w moim odczuciu wymaga dużo więcej skupienia i z pewnością nie każdemu się to spodoba.

Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości co do tego czy warto sięgnąć po "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz" - spójrzcie tylko na to przepiękne wydanie. Jestem pewna, że każdy książkoholik z radością powitałby w swojej biblioteczce tak pięknie prezentującą się pozycję. Wydawnictwo Media Rodzina po raz kolejny stanęło na wysokości zadania i zachwyciło swoich czytelników.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Media Rodzina!

1 komentarz :

  1. Wydanie jest rzeczywiście piękne. Jako fanka Hp koniecznie muszę je przeczytać, co prawda scenariusze czyta mi się tak średnio [ opisy miejsc, sytuacji, emocje zawsze lepiej mi sie czyta z tym wszystkim]. Pozdrawiam i zostaję na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń