czwartek, 17 sierpnia 2017

"LATO EDEN" - LIZ FLANAGAN

Tytuł: Lato Eden
Tytuł oryginału: Eden Summer
Autor: Liz Flanagan
Wydawnictwo: IUVI
Ilość stron: 312

"Lato Eden" to powieść, która urzekła mnie swoją okładką, a także niezwykle intrygującym opisem. Kiedy tylko pojawiły się pierwsze zapowiedzi tej książki, wiedziałam, że koniecznie muszę ją przeczytać. Nawet nie wiecie jak bardzo ucieszyłam się gdy otrzymałam propozycję zrecenzowania tej historii - zgodziłam się bez wahania i z niecierpliwością wyczekiwałam momentu, w którym rozpocznę lekturę. Czy Liz Flanagan udało się stworzyć historię, która chwyciła mnie za serce? Czy za tą przepiękną okładką kryje się wartościowa treść? Zapraszam was do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie odpowiedzi na te oraz inne nurtujące was pytania.

Nieśmiała Jess i śliczna, uwielbiana przez wszystkich Eden są niemal nierozłączne. Wiedzą o sobie praktycznie wszystko i nie wyobrażają sobie bez siebie życia. Pewnego dnia Eden znika, a Jess nie ma pojęcia co stało się z jej najlepszą przyjaciółką. Dziewczyna postanawia poszukać jakichkolwiek wskazówek i stara się przypomnieć sobie ostatnie lato, które spędziła wspólnie z jedną z najbliższych jej osób. Jess odkrywa sekrety, które ukrywała przed nią Eden, ale także myśli o rzeczach, które sama zataiła przed przyjaciółką. Do głównej bohaterki dociera smutna prawda - dziewczyny chyba wcale nie znają się tak dobrze jakby się mogło z początku wydawać. Z każdą kolejną odkrytą tajemnicą pojawia się coraz więcej pytań, a czas nieubłaganie biegnie do przodu. Czy Jess zdąży odnaleźć Eden?

Fabuła książki jest bardzo ciekawa, ale przede wszystkim niezwykle pouczająca i wartościowa. Historia Jess i Eden pełna jest wątków, które dotyczą wielu młodych ludzi. Mnóstwo dzieciaków zmaga się z podobnymi problemami, a dzięki temu, że autorka zdecydowała się je opisać. niejeden nastoletni czytelnik może czerpać z tej powieści wiedzę i niezbędne życiowe porady. Choć momentami miałam wrażenie, że Liz Flanagan za wszelką cenę chciała umieścić w swojej książce wszelkie możliwe dylematy nastolatków, to ogólnie odebrałam ją bardzo pozytywnie.

Bohaterowie są dobrze wykreowani - szczególnie mocno możemy poznać Jess oraz Eden, choć tę drugą poznajemy tylko z perspektywy tej pierwszej. Autorka pozwala nam odkryć emocje, które targają główną bohaterką, a podejmowane przez nią decyzje jeszcze bardziej nam to ułatwiają. Już od pierwszych stron bardzo polubiłam Jess - pomimo tego, że jej zachowanie wielokrotnie wywoływało we mnie mieszane uczucia. Współczułam jej sytuacji, przez które musi przejść i dać sobie jakoś radę. Liz Flanagan wykreowała niezwykle realistycznych bohaterów - miałam wrażenie, że takie postacie mogę naprawdę spotkać na ulicy, a do tego pojawiła się u mnie pewność, że mogłabym bez większych problemów się z nimi zaprzyjaźnić.

Język, którym posługuje się autorka jest lekki i przyjemny w odbiorze, a do tego doskonale dla każdego zrozumiały. Dzięki temu "Lato Eden" czyta się w błyskawicznym tempie, z dużym uśmiechem na twarzy. Jeśli lubicie historie o młodzieży zmagającej się z wieloma problemami - ta pozycja jest zdecydowanie dla was! Autorka w prosty sposób opisała bardzo poważne tematy, za co jestem jej ogromnie wdzięczna. Uważam, że powinno edukować się zarówno młodzież jak i dorosłych w tematyce samobójstw czy prześladowania przez rówieśników.

Podsumowując - "Lato Eden" to powieść, która trafiła prosto w moje serce i z pewnością jeszcze długo tam pozostanie. Cieszę się, że autorzy coraz częściej sięgają po poważne tematy i opisują problemy z jakimi zmaga się młodzież. Niestety wciąż jeszcze wielu dorosłych bagatelizuje rozterki dzieci, co często prowadzi do najgorszego rozwiązania, czyli samobójstwa nieletniego.

Za książkę dziękuję wydawnictwu IUVI!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz