niedziela, 28 lipca 2013

"SIOSTRA" - ROSAMUND LUPTON

Tytuł: Siostra
Tytuł oryginału: Sister
Autor: Rosamund Lupton
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 320

Beatrice musi zmierzyć się z potworną prawdą: po wielu
godzinach poszukiwań odnaleziono ciało jej ukochanej
młodszej siostry Tess. Policja, przyjaciele, a nawet
matka są przekonani, że Tess popełniła samobójstwo.
Beatrice wie, że to niemożliwe. Postanawia sama
rozwikłać mroczną zagadkę, lecz prawda, którą stopniowo
odkrywa, okazuje się bardziej bulwersująca
od najgorszych podejrzeń...

Wnikliwa analiza rozpaczy i poczucia winy
połączona z przecyzyjnie skonstruowaną intrygą.
W swojej debiutanckiej powieści Lupton dochowała
wierności wymogom gatunku, unikając jednocześnie
pułapek banału i kiczu.
"Independent"

Ta debiutancka powieść trzyma w napięciu od pierwszej
do ostaniej strony, zaskakuje nagłymi zwrotami akcji, wciąga
i wzrusza. Napisana z mocą i rozmachem młodej Daphne
du Maurier jest wręcz niewiarygodnie dobra, obwieszczając
pojawienie się nowego, na wskroś oryginalnego talentu.
"Daily Mail"


W 2010 roku Siostra była najlepiej sprzedającym się
debiutem brytyjskiej autorki.
W 2011 roku Rosamund Lupton powróciła,
oferując olśniewającą drugą powieść Potem.
Wcześniej Lupton pisała scenariusze.
Mieszka z mężem i dwoma synami w Londynie.
www.rosamundlupton.com

Już jakiś czas temu miałam ochotę przeczytać tę książkę. Czytałam o niej wiele pozytywnych recenzji i miałam nadzieję, że nadejdzie dzień, w którym Siostra znajdzie się w moich rękach. Nawet nie wiecie jak bardzo się ucieszyłam gdy przeglądałam książki w bibliotece i nagle natrafiłam właśnie na tę powieść. Gdy tylko doszłam do domu zabrałam się do czytania tego thrillera. Czy spodobał mi sie debiut brytyjskiej pisarki?

Główną postacią jest Beatrice, która przeżywa w swoim życiu niełatwe chwile. Jej młodsza siostra, Tess - zaginęła. Rozpoczynają się poszukiwania, policja i rodzina dziewczyny prowadzi wyścig z czasem. Niestety okazuje się, że Tess nie żyje, a wszysto wskazuje na to, że popełniła samobójstwo. Nikt już nie ma co do tego wątpliwości, nikt z wyjątkiem Beatrice. Bee nie może uwierzyć w to, że jej siostra mogła się zabić, w końcu była taka zadowolona z życia i czerpała z niego ile się da. Nie mogąc się z tym pogodzić dziewczyna rozpoczyna śledztwo na własną ręke, które z czasem może stać się niebezpieczne. Czy Bee odkryje co stało się z jej siostrą?

Początek książki nie jest zbyt porywający. Wszystko powoli się rozkręca i przez jakiś czas zastanawiałam sie czy na pewno dokonałam dobrego wyboru gdy wzięłam do ręki tę książkę, ale z każdą kolejną stroną nie miałam już najmniejszych wątpliwości, że nie popełniłam błędu. Cieszę się, że nie wyciągnęłam pochopnych wniosków i nie odłożyłam tej powieści na półkę, bo wtedy ominęłaby mnie ta ciekawa historia. Fabuła tej książki jest naprawdę ciekawa i pomimo tego, że początek nie za bardzo mnie zachwycił to później było już tylko lepiej i powieść naprawdę mnie wciągnęła. Nie mogłam się od niej oderwać i byłam ciekawa co stało się z Tess.

Siostra z pewnością wyróżnia się tym, że książka jest napisana w formie listu. Autorem listu jest Beatrice, która pisze do swojej siostry. Jest to niewątpliwie rzadko spotykane w książkach i pewnie dlatego wywarło na mnie duże wrażenie. Nigdy jeszcze nie czytałam powieści napisanej w ten sposób i było to dla mnie ciekawe doświadczenie. Cieszę się, że autorka odważyła się skorzystać z tej formy, bo nie ukrywam bardzo mi się to spodobało.

Powieść Rosamund Lupton to naprawdę bardzo dobry thriller psychologiczny. Znajdziemy tutaj wiele szcegółowo opisanych przemyśleń głównej bohaterki przez co możemy ją bardzo dobrze poznać. Na szczęście nie jest to jedyna tak dobrze rozbudowana postać. Dzięki Beatrice, która często opowiada nam o swojej siostrze możemy równie dobrze zapoznać się z Tess. Chociaż jedna z bohaterek nie żyje, obie darzyłam dużą sympatią. Powieść wywołała u mnie dużo emocji. Niekiedy wywoływała u mnie napięcie, a innym razem byłam wzruszona. Jeszcze nigdy nie czytałam tak dobrego thrilleru psychologicznego i naprawdę gorąco wam go polecam.

Okładka bardzo mi się podoba. Myślę, że nadaje tej książce odpowiedni klimat. Finał tej powieści niewątpliwie zaskakuje i trzyma w napięciu. Naprawdę nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy. Książka mnie zafascynowała i czekam ze zniecierliwieniem na chwilę gdy będę mogła przeczytać kolejną powieść tej autorki. Mam nadzieję, że już niedługo znajdę w bibliotece książkę pod tytułem Potem autorstwa Rosamund Lupton.

Siostra

5 komentarzy :

  1. Mam ją na czytniku e-booków, ale mam tam też 60 innych książek... Choć sam fakt jej posiadania oznacza, że na pewno nadejdzie jej czas :)

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za uświadomienie, jaki skarb mam na półce

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością poszukam tej książki. Może znajdzie się w mojej biblioteczce :) Pozdrawiam, Livresland :*

    OdpowiedzUsuń
  4. O autorce słyszałam, ale ta książka nie wpadła mi w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Posiadam tę książkę. Nie czytałam jej jeszcze, ale widzę, że warto zrobić to jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń