czwartek, 27 listopada 2014

"GRZECZNA DZIEWCZYNKA" - MARY KUBICA

Tytuł: Grzeczna dziewczynka
Tytuł oryginału: The Good Girl
Autor: Mary Kubica
Wydawnictwo: Mira
Ilość stron: 368

Zawsze byłam grzeczną dziewczynką.
Dobrze wychowaną i bardzo samotną.
Prowadziłam poukładane życie, które coraz
bardziej mnie nudziło. Marzyłam, by los napisał
dla mnie nowy, pasjonujący scenariusz.
Powinnam uważać, czego sobie życzę.

Zostałam uwięziona na kompletnym odludziu.
Tak bardzo boję się mężczyzny, który mnie porwał.
Wydaje się zupełnie nieprzewidywalny.
Nawet jeśli rodzina zapłaci za mnie okup,
on pewnie mnie zabije.



Mary Kubica to autorka, o której nigdy wcześniej nie słyszałam, ale pomimo tego byłam bardzo pozytywnie nastawiona do tej powieści. Bardzo zaintrygował mnie jej opis i po prostu czułam, że muszę przeczytać tę książkę. Thrillery i sensacje to zdecydowanie mój ulubiony gatunek dlatego jak najszybciej zabrałam się za poznawanie tej lektury. Jakie były moje wrażenia? Dowiecie się tego, czytając dalszą część recenzji.

Mia jest nauczycielką plastyki, pochodzi z dobrego domu. Zawsze była porządna, ułożona i grzeczna. Nigdy nie sprawiała swoim rodzicom większych problemów. Pewnego dnia dziewczyna po prostu nie przychodzi do pracy. Jej koleżanka informuje rodziców bohaterki o nieobecności ich córki. Matka z początku bagatelizuje sprawę i zbytnio nie przejmuje się zniknięciem Mii, ale po jakimś czasie staje się dla niej jasne, że musiało zdarzyć się coś złego. Rozpoczynają się poszukiwania zaginionej. Policja robi wszystko co może, aby znaleźć dziewczynę. Czy Mia wróci cała i zdrowa do domu?

Grzeczna dziewczynka w zasadzie od razu mnie wciągnęła. Autorka od samego początku potrafi zaciekawić czytelnika i powoli wprowadza go w wykreowany przez siebie świat. Każda kolejna strona sprawia, że coraz bardziej przywiązujemy się do głównej bohaterki i z niecierpliwością wyczekujemy zakończenia jej historii, aby dowiedzieć się prawdy. Pomimo, że od samego początku czytelnik jest świadomy, kto jest porywaczem, powieść nadal doskonale trzyma w napięciu. Akcja nie jest zbyt szybka, a Mary Kubica świetnie wyjaśnia każdy wątek.

Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani i od razu wzbudzają naszą sympatię. Szczególnie zżyłam się z Mią i ciężko było mi się z nią rozstać po skończeniu czytania. Każda z postaci miała swój niepowtarzalny charakter i ciekawą historię. Autorka pozwoliła mi dokładnie poznać każdego z bohaterów i sprawiła, że czułam jakbym ich wszystkich doskonale znała.

Szczególnie podobało mi się zakończenie tej powieści, które muszę przyznać bardzo mnie zaskoczyło. Nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy, ale oczywiście jest ono dużym plusem. Okładka również przypadła mi do gustu, pomimo tego, że jest dosyć prosta. Z pewnością przyciągnie również i wasz wzrok, a być może zachęci Was do przeczytania tej powieści.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Mira!

12 komentarzy :

  1. Niby historia, jakich wiele, ale nie wolno tak tego interpretować. Na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci się spodoba ; ) pozdrawiam

      Usuń
  2. Książkę czytałam, ale jakoś mnie nie zachwyciła. Jedynie zakończenie było dla mnie mega zaskakujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat mi bardzo się podobała, a zakończenie faktycznie było bardzo zaskakujące. Pozdrawiam ; )

      Usuń
  3. Zapowiedź na okładce wzbudza ciekawość - jeszcze lepsza od ,,Zaginionej dziewczyny"? Interesujące, tak samo jak, twoim zdaniem, zaskakujące zakończenie. Na razie jednak podziękuję, może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś wpadnie Ci w ręce i przeczytasz ; ) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Mnie też strasznie zaskoczyło zakończenie. W ogóle się go nie spodziewałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie autorka nieźle mnie zaskoczyła ; ) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Interesująca tematyka, więc na pewno sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że jak najszybciej ją przeczytasz ; ) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Mam w planach, bo się nczytałam pozytywnych recenzji, więc sięgnę na pewno ;)
    Czy mogę Cię zaprosić na wymiankę świąteczną? Super, jeśli dołączysz do zabawy :)

    http://krolowamoli.blogspot.com/2014/11/wymianka-swiateczna.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest naprawdę fajna, więc warto przeczytać ; ) Pozdrawiam

      Usuń