środa, 26 listopada 2014

"RIO ANACONDA" - WOJCIECH CEJROWSKI

Tytuł: Rio Anaconda
Tytuł oryginału: Rio Anaconda
Autor: Wojciech Cejrowski
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 442

WOJCIECH CEJROWSKI - RIO ANACONDA
Wojciech Cejrowski - ekscentryk
z fantazją i niezwykłym poczuciem
humoru. Podróżnik, fotograf. Au-
tor cyklu filmów dokumentalnych
"Boso przez świat". Z wykształcenia
antropolog kultury.
Od 25 lat organizuje wyprawy
w najdziksze zakątki kuli ziems-
kiej. Przyjęty do Royal Geographical
Society (Królewskie Towarzystwo
Geograficzne) w Londynie oraz do Explorers Club w Nowym Jorku.
Mieszka na rancho w Arizonie. Tam pisze swoje książki.

"Jestem wydawcą od wielu lat, przeczytałem tysiące maszy-
nopisów. Ten zrobił na mnie ogromne wrażenie. Rio Anaconda
to opowieść przygodowo-podróżnicza. Trzyma w napięciu jak
kryminał, a jednocześnie rozśmiesza do łez. I zapewniam Was:
w trakcie lektury będziecie się śmiać na głos! A przy okazji jest
to historia prawdziwa.
Nie trzeba lubić Autora, żeby polubić tę książkę, bo czy się
komu Cejrowski podoba, czy nie, trzeba przyznać, że opowia-
da bardzo ciekawie. Fantastyczne dialogi! Doskonałe zdjęcia!
A wady? Jeżeli są, szukajcie ich sami, ja nie znalazłem. No, może
poza jedną: po czterystu stronach opowieść się kończy".
Tadeusz Zysk,
wydawca


Myślę, że większość z Was chociażby kojarzy ze słyszenia autora tej książki. Wojciech Cejrowski to bardzo znany podróżnik, który napisał już kilka powieści o swoich wyprawach, jednak to dopiero pierwsze moje spotkanie z jego twórczością. Oglądałam kiedyś "Boso przez świat" i byłam zachwycona jak umie on opisać swoje podróże dlatego z chęcią sięgnęłam po Rio Anacondę. Byłam ciekawa dokąd zabierze mnie autor i jakich nowych rzeczy będę mogła się dowiedzieć.

Książka wciąga od pierwszych stron. Jest w niej dużo dokładnych opisów dzięki czemu czytelnik dokładnie wie co przeżywał pan Cejrowski podczas swojej wyprawy. Mogłam po prostu przenieść się w tak odległe miejsce i poczuć jak to jest żyć w warunkach tak niewyobrażalnych i trudnych jakie zostały przedstawione w tej powieści. Z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej ciekawa co jeszcze wydarzy się w tej niesamowitej książce i chciałam dowiedzieć się jeszcze więcej o mieszkańcach tamtych ziem.

Rio Anaconda zawiera mnóstwo pięknych zdjęć, które wprowadzają czytelnika do zupełnie innego świata. Dzięki nim możemy zobaczyć jak naprawdę wygląda życie niektórych ludzi i zrozumieć, że powinniśmy doceniać to co mamy. Chociaż książka liczy trochę ponad czterysta stron, czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie. Nawet nie wiem kiedy z początku przeszłam na sam koniec tej powieści. Wojciech Cejrowski umie zarazić czytelnika swoją pasją jaką jest podróżowanie i poznawanie nowych miejsc.

Jeśli również lubicie ciekawe wycieczki i zwiedzanie odległych miejsc to jest to książka z pewnością dla Was. Rio Anaconda jest naprawdę pięknie wydaną książką, za co należy się ogromna pochwała dla wydawnictwa.

Muszę przyznać, że nawet moja mama, która z reguły nie czyta w ogóle książek zainteresowała się tą pozycją i chce się z nią zapoznać. Mam nadzieję, że jej również się spodoba i być może uda mi się zainteresować ją jeszcze innymi powieściami.Gorąco polecam Wam podróż do Rio Anacondy.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Zysk i S-ka!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz