niedziela, 8 lutego 2015

"DLATEGO MNIE KOCHASZ" - MAGDALENA KOŁOSOWSKA

Tytuł: Dlatego mnie kochasz
Tytuł oryginału: Dlatego mnie kochasz
Autor: Magdalena Kołosowska
Wydawnictwo: Feeria
Ilość stron: 432


Agata i Marcin znali się od czasów liceum. Połączy-
ła ich wielka miłość, wczesny ślub i nie do końca
oczekiwane rodzicielstwo. Po latach okazało się, że bez
ukończonych studiów, za to z dwójką małych dzieci ko-
bieta jest całkowicie zależna od męża, który ja krzywdzi
- fizycznie i psychicznie. W tej sytuacji Agata znajduje
bliskość gdzie indziej, mimo iż balansuje na bardzo
cienkiej krawędzi... Czy uda jej się wydostać z trudnego
układu, odnaleźć siebie, dorosnąć?

Ta książka jest pełna odcieni czerni i bieli,
ba - jak to w życiu - nic nie jest wyłącznie
złe ani dobre.

Magdalena Kołosowska
Zodiakalny Wodnik, z wykształcenia ekonomistka, ani
jednego dnia nie przepracowała w wyuczonym zawodzie.
Jadła chleb z niejednego pieca, była sprzedawca, handlow-
cem, prowadziła własną działalność gospodarczą. Mieszka
w malowniczej wsi, słynącej z sąsiedztwa pięknego pałacu
Radziwiłów. Na co dzień uwielbia gotować, nałogowo czy-
ta książki, słucha Hansa Zimmera i metalu. Prywatnie żona
jednego męża i matka dwóch córek.


Dzisiaj mam dla Was książkę polskiej autorki - Magdaleny Kołosowskiej "Dlatego mnie kochasz". Od razu powiem Wam, że byłam do niej dość negatywnie nastawiona, ponieważ bardzo rzadko zdarza mi się trafić dobrą powieść, która została napisana przez polskiego autora. W tym przypadku byłam bardzo pozytywnie zaskoczona i zaraz postaram się jak najlepiej opisać Wam dlaczego. Tytuł tej powieści daje nam do myślenia i wywołuje potok pytań, na które będziemy starali się znaleźć odpowiedź. Czym jest dla nas miłość? Co powoduje, że jesteśmy pewni tego, że druga osoba nas kocha? Można na ten temat bardzo dużo pisać, ponieważ miłość i każde inne uczucia zawsze wywołują wiele emocji, czasami również sprzecznych opinii, bo każdy z nas jest inny oraz inaczej wszystko odczuwa. Nikt z nas nie jest idealny, każdy posiada zarówno wady jak i zalety. Tak samo jest w przypadku tej powieści - nikt nie jest tylko dobry, albo tylko zły.

Autorka wprowadza nas w życie głównej bohaterki, a także pokazuje nam problemy, z którymi musi się codziennie zmagać. Historia przedstawiona na kartach tej powieści jest bardzo życiowa i niezwykle realistycznie opisana. Magdalena Kołosowska przedstawia nam miłość, która zaczęła się w bardzo młodym wieku. Dość szybko wzięty ślub, który później okazał się najgorszą decyzją w życiu głównej bohaterki. Po pierwszych chwilach radości zaczął się dramat, który rozgrywał się przez kilka lat. Agata nauczyła się ukrywać swoje problemy, w taki sposób, że tylko ona oraz jej mąż zdawali sobie z nich sprawę. Marcin niestety ogromnie zmienił się po ślubie i sprawił, że życie Agaty stało się piekłem. Główna bohaterka próbowała przekonać samą siebie, że to wszystko jest normalne, że zwykłe przeprosiny wystarczą, aby ich codzienny rytm wrócił do normy. Przez długie lata kobieta żyła w związku, które ją rujnowało. Chciała, aby jej dzieci miały normalną rodzinę, ale zapomniała przy tym, że ona również zasługuje na normalne życie.

"Dlatego mnie kochasz" wywołała u mnie mnóstwo uczuć. Bohaterowie byli bardzo realnie przedstawieni i miałam wrażenie, że mogę ich spotkać po prostu spacerując po ulicy. Książka składnia do refleksji nad własnym życiem. Często podczas czytania zastanawiałam się jak ja zachowałabym się trwając w takim związku. Autorka między wierszami pozostawia pytania, które pozostają na długo w naszej pamięci. Powieść pokazuje, że to co w pierwszej chwili jest dla nas idealne, może po jakimś czasie okazać się największym koszmarem, z którego nie będziemy umieli się wyplątać.

Książkę można polecić absolutnie każdemu, ponieważ zawiera ona bardzo mądre przesłanie oraz nadzieję dla tych, którzy tak jak główna bohaterka zmagają się z takimi problemami. Dzięki takim powieściom nasze życie staje się bogatsze o nowe doświadczenia. Jestem pewna, że teraz łatwiej będzie mi zrozumieć kobiety, które przez lata ukrywają siniaki na swoim ciele. Dzięki Magdalenie Kołosowskiej nauczyłam się, że w każdej chwili możemy zmienić nasze życie, nawet jeśli wydaje nam się, że nie mamy już żadnego wyjścia. Nie warto tkwić w małżeństwie, które nie daje nam szczęścia. Jestem bardzo zadowolona, że miałam okazję przeczytać tę lekturę przekonałam się, że nasi polscy autorzy również potrafią stworzyć coś naprawdę wspaniałego. Jestem pewna, że teraz częściej będę sięgać po książki napisane przez polaków i mam nadzieję, że już wkrótce znajdę coś równie ciekawego jak "Dlatego mnie kochasz".

Akcja okazała się szybka i idealnie przedstawiona. W książce naprawdę dużo się dzieje i absolutnie nie ma czasu na nudę. Jestem pewna, że jeżeli tylko dacie szansę tej autorce to zakochacie się w jej twórczości. Mogę teraz mieć tylko nadzieję, że jak najszybciej zaczniecie czytać tę książkę i przekonacie się, że nie będziecie mogli o niej zapomnieć.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria!

2 komentarze :

  1. U mnie też zdarza się bardzo rzadko sięgnąć na dobrą książkę polskiego autorstwa. Na "Dlatego mnie kochasz" miałam ochotę już od dawna i jeszcze bardziej się cieszę że była ona dobra. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Póki co trzymam się z daleka od książek polskich pisarek. :P

    OdpowiedzUsuń