niedziela, 19 marca 2017

"NIGDY NIE JESTEŚ SAMA" - RENATA ADWENT

Tytuł: Nigdy nie jesteś sama
Tytuł oryginału: Nigdy nie jesteś sama
Autor: Renata Adwent
Wydawnictwo: Feeria
Ilość stron: 416

"Nigdy nie jesteś sama" to powieść polskiej autorki - Renaty Adwent. Przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie słyszałam tego nazwiska, ale ciekawy opis i ładna okładka wystarczyły, aby zachęcić mnie do zapoznania się z twórczością pani Renaty. Gdy tylko egzemplarz recenzencki trafił do moich rąk, postanowiłam dłużej nie zwlekać i jak najszybciej zabrałam się za czytanie, chociaż nie do końca wiedziałam czego mogę się spodziewać po tej lekturze. Miałam nadzieję, że wspomniana wyżej książka okaże się opowieścią o życiu, która swoim realizmem chwyci mnie za serce.  Czy historia czterech sióstr spełniła moje oczekiwania? Czy autorka wywołała we mnie wystarczająco dużo emocji? Jeśli szukacie odpowiedzi na te oraz inne pytania, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością je odnajdziecie.



Aniela od zawsze bardzo różniła się od swoich trzech sióstr: Agaty, Milki i bliźniaczki Róży. Była uważana za trudne dziecko, które często swoim zachowaniem pakowało się w kłopoty. Wydawać by się mogło, że to ze swoją bliźniaczką będzie miała najlepszą relację, jednak prawda była taka, że dziewczynki od najwcześniejszych lat ze sobą rywalizowały i robiły wszystko, aby nawzajem sobie zaszkodzić. Nikt nie podejrzewał, że te z początku pozornie niewinne siostrzane kłótnie mogą stać się fundamentem do nienawiści i choroby psychicznej Anieli. Czy bohaterka poradzi sobie w dorosłym życiu i zrozumie, że aby być kochaną, nie musi wcale upodabniać się do swoich sióstr? Jak będą wyglądały relacje członków rodziny po tak trudnych doświadczeniach?

Fabuła książki jest ciekawa i dobrze rozwinięta. Wszystko dzieje się dosyć powoli, ale pomimo tego, z wielką niecierpliwością wyczekujemy dalszych losów Anieli. "Nigdy nie jesteś sama" to książka, w której akcja nie jest najważniejsza - dużo bardziej liczą się szczegółowe opisy relacji i emocji bohaterów. Bardzo szybko i łatwo możemy przewidzieć co wydarzy się za moment, ale muszę przyznać, że było kilka sytuacji, które mocno mnie zaskoczyły. Przez cały czas odnosiłam silne wrażenie, że autorka bardzo dokładnie przemyślała każde wydarzenie, które umieściła w tej opowieści. Wszystko wydawało mi się niezwykle spójne, a każdy wątek miał swoje miejsce.

Zdecydowanie największym atutem tej powieści są jej bohaterowie. Każda z sióstr jest bardzo wyczerpująco opisana, dzięki czemu możemy poznać jej charakter i zrozumieć zachowanie oraz podejmowane przez nią decyzje. Relacje jakie panują między siostrami są świetnie przedstawione - widać, że autorka włożyła dużo czasu i pracy, aby idealnie zobrazować więzi w rodzinie głównej bohaterki. Oczywiście najbardziej zżyłam się z Anielą, bo to właśnie ona gra pierwsze skrzypce w tej historii, ale cała reszta również jest niezwykle ważna.

Kolejną zaletą tej książki jest sposób w jaki autorka przedstawiła chorobę psychiczną Anieli. Spodziewałam się, że będzie ona potraktowana powierzchownie, ale zdecydowanie w pomyliłam się w tej kwestii. Renata Adwent z dużą dokładnością przedstawiła zachowanie Anieli, a także jej myśli. Z łatwością możemy odczuć wszelkie emocje jakie targają główną bohaterką, a do tego dowiedzieć się co czuje osoba, która zmaga się z chorobą psychiczną. Niewątpliwie jest to trudny temat, ale uważam, że autorka świetnie sobie z nim poradziła.

Język jakim posługuje się autorka jest lekki i doskonale dla wszystkich zrozumiały, dzięki czemu powieść czyta się naprawdę szybko i przyjemnie. Poznawanie historii Anieli oraz jej sióstr sprawiło mi ogromną radość i za każdym razem z chęcią brałam książkę do ręki. Kiedy dotarłam do ostatniej strony, bardzo trudno było mi rozstać się z bohaterami. Fakt, że Pani Renata Adwent tak dobrze przedstawiła wszystkie charaktery, sprawił że mocno się z nimi zżyłam.

Podsumowując - "Nigdy nie jesteś sama" to powieść, która doskonale umili nam czas i pozwoli oderwać się od własnych problemów. Nie spodziewałam się, że historia Anieli zrobi na mnie aż tak pozytywne wrażenie, ale już teraz wiem, że koniecznie muszę sięgnąć po kolejną książkę Pani Renaty Adwent. Mam nadzieję, że moja recenzja zachęciła Was do przeczytania tej powieści i dacie szansę tej autorce.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz