środa, 1 marca 2017

"ZWYCZAJNA ŁASKA" - WILLIAM KENT KRUEGER

Tytuł: Zwyczajna łaska
Tytuł oryginału: Ordinary grace
Autor: William Kent Krueger
Wydawnictwo: Dreams
Ilość stron: 404

"Zwyczajna łaska" to powieść, która przyciągnęła mnie swoją przepiękną okładką, ale także ciekawym opisem. Książka jest opowiedziana z perspektywy trzynastoletniego dziecka, jednak po upływie czterdziestu lat. Taki zabieg wydał mi się niezwykle oryginalny i interesujący. Sprawił również, że zaczęłam zastanawiać się do kogo tak właściwie skierowana jest ta historia. Dla dzieci czy może starszych czytelników? Postanowiłam przekonać się na własnej skórze i poznać twórczość Williama Kenta Kruegera. Jak wypadło moje pierwsze spotkanie z tym autorem? Jeśli szukacie odpowiedzi na to pytanie, zapraszam Was do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie na nie odpowiedź.



Historia rozgrywa się w roku 1961, w New Bremen w stanie Minnesota. Głównym bohaterem jest trzynastoletni Frank Druma - syn pastora. Chłopiec jest zmuszony dosyć szybko dorosnąć, ponieważ w mieście zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Śmierć zbiera żniwo, a wkrótce także rodzinę Drumów spotyka nieszczęście. Frank próbuje zrozumieć i oswoić się z tymi jakże trudnymi wydarzeniami.

Na samym początku warto wspomnieć, że główny bohater pochodzi z rodziny głęboko wierzącej w Boga, dlatego też wiara odgrywa w tej powieści istotną rolę. Wydaje mi się to ważne, ponieważ zdaję sobie sprawę, że niektórym czytelnikom może to odrobinę przeszkadzać. Na szczęście ja nie miałam z tym żadnego problemu i absolutnie nie przeszkadzało mi to w poznawaniu losów tego trzynastoletniego chłopca.

William Kent Krueger posługuje się lekkim językiem, który jest łatwy do zrozumienia, ale z drugiej strony potrafi także przekazać istotne wartości. To nie jest kolejna banalna historia o problemach nastoletniego chłopca. To powieść, która ukazuje próbę wkroczenia w dorosłość i zrozumienia przez małego chłopca, otaczającej go szarej rzeczywistości.

Po przeczytaniu "Zwyczajnej łaski" mogę stwierdzić, że jest to pozycja przeznaczona szczególnie dla starszej młodzieży, a także dla każdego dla kogo wiara jest ważną wartością. Z pewnością takie osoby najbardziej docenią przekaz autora i będą zachwycone wspaniałym klimatem tej opowieści.

"Zwyczajna łaska" to książka, która niewątpliwie skłoniła mnie do refleksji i wywołała wiele wspaniałych emocji. Trudno uwierzyć, że na samym początku podchodziłam do tej lektury z dużym dystansem, jednak cieszę się, że postanowiłam zaryzykować i przekonałam się, że warto był spędzić z nią czas. Mam nadzieję, że po przeczytaniu mojej recenzji, zwrócicie uwagę na twórczość Williama Kenta Kruegera i być może skusicie się na napisaną przez niego opowieść.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Dreams!

1 komentarz :

  1. Brzmi zachęcająco. Jak na razie mam za dużo książek do przeczytania, a za mało czasu. Jednak mam nadzieję, że kiedyś znajdę chwilę by się zapoznać z tą lekturą. :)

    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń