środa, 2 marca 2016

"WIECZNA" - C.C. HUNTER

Tytuł: Wieczna
Tytuł oryginału: Eternal
Cykl: Wodospady Cienia po zmroku
Autor: C.C. Hunter
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 376

Della miała nadzieję, że w obozie dla istot nadnaturalnych
w Wodospadach Cienia uda jej się wreszcie ogarnąć swoje
pogmatwane życie, ale jak się jest wampirzycą z takim charakter-
kiem, sprawy nigdy nie idą gładko. Kiedy wydaje się, że wyszła
już na prostą, toczący jej ciało wirus przypuszcza kolejny atak.
Jedynym ratunkiem jest dla niej ponowna przemiana. Tyle tylko,
że bez pomocy kogoś z zewnątrz - z kim przemieniony na zawsze
połączy się niezwykle silną więzią - powtórnej przemiany nie
da się przetrwać. I tak w życiu Delli pojawia się pewien rosły,
ciemnowłosy wampir. Hmm, z pewnego powodu budzi on w niej
jednak skrajnie sprzeczne uczucia. Nie jest jasne, czy można mu
szczerze zaufać. Zresztą wciąż jest też Steve, który zdążył już
nieźle namieszać w sercu Delli...

Jednak wszystko to mało. Della w tajemniczych okolicznościach
wpada na trop zagadki, która prowadzi ją do ujawnienia mroczne-
go sekretu rodzinnego. Czy będzie musiała zweryfikować prawdy,
w które głęboko wierzyła? I czy ujawnienie tajemnicy nie zachwieje
podstawami świata jej bliskich?

C.C. Hunter (Christie Craig) pochodzi ze Sta-
nów Zjednoczonych. Urodziła się w Alabamie. Mieszka
w Teksasie razem z czterema ocalonymi kotami, psem
i mężem. Gdy nie pisze, czyta, spędza czas z rodziną
albo robi zdjęcia. Chętnie spotyka się z czytelnikami
i opowiada o tym, jak pisać.


"Wieczna" to już drugi tom świetnej serii dla młodzieży od znanej autorki C.C. Hunter. Możecie ją kojarzyć z cyklu Wodospady Cienia, który stał się dosyć popularny wśród czytelników. Pierwsza część Wodospadów Cienia po zmroku bardzo mi się spodobała, dlatego z ogromną chęcią sięgnęłam po jej kontynuację. Byłam ciekawa co tym razem autorka przygotowała dla swoich bohaterów i jakie przygody na nich czekają. To wszystko plus zachęcająca okładka, sprawiły, że gdy tylko powieść wpadła w moje ręce, od razu zabrałam się za jej lekturę. Jeśli zastanawiacie się jakie wrażenie zrobiła na mnie kolejna część przygód Delli, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której - mam nadzieję - znajdziecie wszelkie potrzebne informacje.


Della odkąd trafiła do Wodospadów Cienia z całych sił stara się ogarnąć swoje życie i poukładać wszystkie trudne sprawy. Okazuje się jednak, że dziewczyna musi przejść ponowną przemianę, która bez pomocy kogoś z zewnątrz może skończyć się dla niej tragicznie. Właśnie w taki sposób w jej życiu pojawia się Chase, który chce pomóc jej przejść przez te trudne chwile. Po tym doświadczeniu między nimi pojawia się niezwykle silna więź, której nie da się tak po prostu przerwać. Jakby tego było mało wkrótce Della zaczyna dowiadywać się dziwnych rzeczy o swojej rodzinie. Dziewczyna za wszelką cenę pragnie poznać wszystkie sekrety swoich bliskich, jednak czy rzeczywiście jej się to uda? Czy Chase jest w stu procentach z nią szczery, a do tego bezinteresowny?

Fabuła po raz kolejny okazała się na tyle intrygująca, że od samego początku bardzo mnie zaciekawiła i nie pozwoliła oderwać się od lektury. Przez cały czas byłam ciekawa co jeszcze spotka główną bohaterkę, a także czy uda jej się rozwiązać wszystkie swoje problemy. Trzeba przyznać, że autorka ma sporo świetnych pomysłów, na to jak ubarwić całą akcję, a także potrafi skutecznie zachęcić czytelnika do dalszego czytania. Wydawać by się mogło, że wampiry już dawno wyszły z mody i nie interesują młodzieży, jednak seria Wodospady Cienia po zmroku pokazuje, że są jeszcze pisarze, którzy świetnie radzą sobie w takiej tematyce i mogą stworzyć coś naprawdę dobrego.

Bohaterowie - tak jak w pierwszej części - są naprawdę dobrze wykreowani, a podczas czytania "Wiecznej" możemy ich jeszcze lepiej poznać. Della to postać, która zdobyła moją sympatię już na samym początku, a jej zachowanie często wywoływało uśmiech na mojej twarzy. Jej charakter raczej nie irytuje czytelnika, a wręcz przeciwnie - przez cały czas mamy ochotę jej kibicować. Chase oraz Steve to bohaterowie, którzy dawali mi bardzo mieszane uczucia. Czasami potrafili dosyć mocno mnie zdenerwować, tylko po to by za chwilę wzbudzić we mnie współczucie. Cieszę się, że C.C. Hunter stworzyła tak różne i barwne osoby, ponieważ dzięki temu absolutnie nie możemy narzekać na nudę i monotonię.

Język jakiego używa autorka jest bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Jestem pewna, że dosłownie każdy z czytelników poradzi sobie ze zrozumieniem fabuły i nie będzie miał problemów z czytaniem. C.C. Hunter stworzyła dobrą, choć może niezbyt ambitną powieść. "Wieczna" to idealna historia na chwilę relaksu, po ciężkim dniu pracy czy szkoły, przy której nie trzeba zbytnio wysilać umysłu. Muszę przyznać, że styl jakim posługuje się ta pisarka, bardzo przypadł mi do gustu i z wielką chęcią czytam jej kolejne dzieła.

Akcja "Wiecznej" jest naładowana mnóstwem wydarzeń, co powoduje, że z dużym zniecierpliwieniem oraz zaciekawieniem przewracamy kolejne strony tej powieści. Muszę przyznać, że w moim przypadku, nawet nie zauważyłam kiedy nadszedł koniec książki i musiałam pożegnać się z bohaterami. Więź, która wytworzyła się między mną, a Dellą sprawiła, że ciężko było mi odłożyć tę pozycję na bok. Pocieszam się jednak, że już wkrótce premierę będzie miał u nas kolejny tom tej serii.

Podsumowując - seria Wodospady Cienia po zmroku jest skierowana przede wszystkim do młodzieży, jednak jestem pewna, że również starsi czytelnicy znajdą w niej coś dla siebie. Nie żałuję ani chwili spędzonej przy tej lekturze i cieszę się, że nie skreśliłam jej z góry, z uwagi na obecność wampirów. Mam nadzieję, że moja recenzja chociaż w małym stopniu zachęciła Was do sięgnięcia po ten cykl i zapoznania się z twórczością tej autorki. Mnie nie pozostało nic innego jak nadrobić poprzednią jej serię i czekać na premierę "Niewypowiedzianej".

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria young!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz