środa, 17 maja 2017

"POTOMKOWIE" - TOSCA LEE

Tytuł: Potomkowie
Tytuł oryginału: The Progeny
Cykl: Piętno Krwawej Hrabiny
Autor: Tosca Lee
Wydawnictwo: IUVI
Ilość stron: 392

Tosca Lee to autorka, o której nigdy wcześniej nie słyszałam, ale po zobaczeniu okładki "Potomkowie", byłam pewna, że jest to książka po prostu stworzona dla mnie. Po przeczytaniu opisu byłam już tak bardzo ciekawa tej powieści, że nie mogłam odmówić sobie jej lektury. Nie wiedziałam czego tak do końca mogę spodziewać się po tej pozycji, ale postanowiłam zaryzykować i sprawdzić czy pozytywne recenzje, które można znaleźć w internecie są w pełni uzasadnione. Na półce czeka już na mnie drugi tom serii Piętno Krwawej Hrabiny, dlatego miałam nadzieję, że pierwsza część porwie mnie na tyle, że będę chciała przeczytać jej kontynuację. Czy "Potomkowie" to książka, którą z czystym sumieniem mogę wam polecić? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie wszelkie potrzebne informacje.



Emily zdecydowała się na zabieg usunięcia pamięci. Po przebudzeniu jest mocno zdezorientowana, nie wie co się dzieje, a jedynym punktem zaczepienia jest ostrzeżenie, które napisała sama przed wymazaniem całej przeszłości z pamięci. Przez krótki czas dziewczynie udaje się wieść pozornie spokojne życie, jednak wkrótce pojawia się w nim chłopak, który twierdzi, że główna bohaterka jest potomkinią "Krwawej Hrabiny" Elżbiety Batory - największej morderczyni wszech czasów. Emily dowiaduje się, że ktoś pragnie jej śmierci. Czy dziewczyna na nowo odkryje swoją przeszłość? Czy uda jej się uniknąć śmierci?

Fabuła książki jest ciekawa i oryginalna. Nie przypominam sobie podobnego wątku do Elżbiety Batory w innej powieści młodzieżowej. Autorka postanowiła wykorzystać prawdziwą postać historyczną i przedstawić ją w zupełnie inny sposób, co uważam za świetny i niespotykany dość często zabieg. Tosca Lee stworzyła coś nowego i świeżego, dlatego zdecydowanie warto poświęcić temu trochę uwagi. Nie spodziewałam się, że historia opisana na kartach książki "Potomkowie" będzie tak mroczna i pełna niesamowitych zwrotów akcji. Fabuła nie zatrzymuje się ani na moment, a kolejne wydarzenia przemykają w takim tempie, że nie mamy czasu na zbędne przemyślenia i snucie domysłów. Już pierwsze strony tej powieści dostarczają nam szybkiej akcji, a później jest jeszcze lepiej i szybciej.

Bohaterowie książki są dosyć dobrze wykreowani i idealnie pasują do przedstawionej historii. Niektóre postacie są opisane w taki sposób, że niemal do samego końca nie możemy być pewni czy są wrogami głównej bohaterki, czy też na swój sposób ją chronią. Muszę przyznać, że bardzo polubiłam Emily i do samego końca trzymałam za nią kciuki. Dużą zagadką byli dla mnie Luka i Rolan, zaś Tibor i Nikola wnieśli do całej historii mnóstwo zamieszania. Cieszę się, że przede mną jeszcze lektura drugiej części tej serii, ponieważ mocno zżyłam się z bohaterami i nie wyobrażam sobie, żebym mogła tak po prostu się z nimi rozstać.

Tosca Lee posługuje się prostym i bardzo dynamicznym językiem, dzięki czemu powieść czyta się niezwykle szybko. Dodatkowo cała historia jest dla nas doskonale zrozumiała i absolutnie żaden z czytelników nie powinien mieć większych problemów z przyswojeniem informacji. Każda kolejna strona niepostrzeżenie przemyka pod naszymi palcami, co sprawia, że w błyskawicznym tempie dochodzimy do końca powieści.

Podsumowując - "Potomkowie" to niesamowicie intrygująca powieść dla młodzieży, która z pewnością spodoba się wielu czytelnikom, którzy szukają mrocznych historii. Autorka stworzyła książkę, która odbiega od schematu i potrafi zaskoczyć w najmniej oczekiwanym momencie. Po przeczytaniu pierwszej części czuję ogromny niedosyt i zdecydowanie czekam na więcej. Mam nadzieję, że moja recenzja skutecznie zachęciła was do zwrócenia uwagi na serię Piętno Krwawej Hrabiny i wkrótce sami przekonacie się, że warto dać szansę tej autorce.

Za książkę dziękuję wydawnictwu IUVI!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz