niedziela, 27 stycznia 2019

[PRZEDPREMIEROWO] "INNA KOBIETA" - KAROLINA GŁOGOWSKA, KATARZYNA TROSZCZYŃSKA

Tytuł: Inna kobieta
Tytuł oryginału: Inna kobieta
Autor: Karolina Głogowska
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 430
Data premiery: 30 stycznia 2019

Zdrada to bardzo trudny temat, a każda osoba, która jej doświadczyła z pewnością określiłaby ją jako bardzo bolesną i okrutną konsekwencję relacji z niewłaściwym człowiekiem. Czy bylibyście w stanie wybaczyć zdradę? Osobiście do tej pory byłam przekonana, że zdrada skutkuje końcem jakiejkolwiek trwającej relacji, ale lektura powieści "Inna kobieta" zdecydowanie wytworzyła w mojej głowie pewne wątpliwości. Zabierając się za tę książkę byłam pewna, że będzie to raczej lekka obyczajówka, która dostarczy mi przyjemności z czytania, ale prawdopodobnie nie wywoła we mnie jakiś większych emocji. Nawet nie wiecie jak ogromne było moje zaskoczenie kiedy okazało się, że każdą kolejną stronę czytałam z zapartym tchem, w napięciu czekając na to, co wydarzy się za chwilę. Jeśli zastanawiacie się czy to pozycja skierowana do was - zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Dwie kobiety. Żona i kochanka. Różni je wiele. Poglądy, charakter, styl życia. Inaczej widzą też mężczyznę, którego kochają. Po czyjej stanąć stronie? Żony, z którą on ma przeszłość i dzieci? Czy może kochanki, która daje mu to, czego dawno nie miał? Można wybaczyć? A może nie tylko on jest winny? Poznajcie dwie wersje tej samej historii, w której w końcu każdy musi zadać sobie pytanie: odejść czy zostać? Poddać się czy walczyć? Ważniejszy jest namiętny seks czy przywiązanie i bezpieczeństwo? Romans, który wciąga jak kryminał. Zwłaszcza, że każdy uważa się za niewinnego...

Fabuła książki początkowo wydawała mi się mało oryginalna i często spotykana w różnego rodzaju obyczajówkach. Dopiero po jakimś czasie okazało się jak bardzo "Inna kobieta" różni się od wszystkich książek jakie miałam okazję przeczytać. Największym atutem tej powieści jest fakt, że cała historia opisana jest z dwóch perspektyw, dzięki czemu możemy poznać dwie wersje wydarzeń mających miejsce na kartach tej książki. Każda z kobiet widzi rzeczywistość w zupełnie inny sposób, co sprawia, że nic nie jest czarno białe, a wszystkie sytuacje zdają się skrywać drugie dno.

Bohaterowie są naprawdę doskonale wykreowani, a każda z postaci posiada ogromny wachlarz zarówno wad jak i zalet, co sprawia, że ciężko jednoznacznie stwierdzić za kogo najmocniej powinniśmy trzymać kciuki. Moje uczucia w stosunku do głównych bohaterów zmieniały się z każdą kolejną przeczytaną stroną - czasem im współczułam, by za chwilę przeklinać ich lekkomyślne zachowanie. Autorki stworzyły bardzo realistyczne osobowości, dzięki czemu miałam wrażenie, że osoby takie jak Joanna, Ada i Piotr istnieją naprawdę i być może mieszkają gdzieś obok mnie i zmagają się z problemami życia codziennego.

Styl, którym posługują się Karolina Głogowska oraz Katarzyna Troszczyńska już od pierwszych stron zrobił na mnie pozytywne wrażenie i przypadł mi do gustu. Autorki piszą z ogromną lekkością i prostotą co skutecznie przyspiesza i ułatwia czytanie. "Inna kobieta" to powieść, którą czytelnik pochłania w błyskawicznym tempie i nie potrafi odłożyć jej na półkę.

Podsumowując - "Inna kobieta" to powieść, która ogromnie mnie zaskoczyła swoją mądrością i realizmem. Wydarzenia, które tam poznajemy w każdej chwili mogą stać się częścią naszego życia, dlatego tak mocno angażujemy się w losy głównych bohaterów. Według mnie "Inna kobieta" to jedna z najlepszych powieści obyczajowych jakie kiedykolwiek czytałam. Z czystym sumieniem mogę wam polecić jej lekturę. Mam nadzieję, że ta historia również was zachwyci.

Za książkę dziękuję wydawnictwu W.A.B.

1 komentarz :

  1. Ta książka bardzo mi się podoba i wszystko na tej książce jest bardzo ładne.Sam poczekam jak w tym wątku wypowiedzą się inne ludzie.

    OdpowiedzUsuń