niedziela, 24 lutego 2019

"ZANIM ZAWISŁY PSY" - JENS HENRIK JENSEN

Tytuł: Zanim zawisły psy
Tytuł oryginału: De hængte hunde
Cykl: Oxen
Autor: Jens Henrik Jensen
Wydawnictwo: Editio Black
Ilość stron: 448

"Zanim zawisły psy" to pierwsza część trylogii o Nielsie Oxenie. Przyznam szczerze, że kiedy tylko zobaczyłam ją w zapowiedziach wydawniczych Editio Black, wiedziałam, że prędzej czy później powieść jakimś sposobem trafi w moje ręce, a ja będę mogła z ogromną przyjemnością delektować się jej lekturą. Z niecierpliwością czekałam na przesyłkę, a kiedy tylko książka znalazła się w moim domu, zabrałam się za czytanie. Jeśli zastanawiacie się czy warto zapoznać się z serią Oxen, zapraszam do przeczytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Niels Oxen, były żołnierz duńskich sił specjalnych, wielokrotnie odznaczany za odwagę, po powrocie z ostatniej misji w Afganistanie zamieszkuje w jednej z dzielnic Kopenhagi. Tam wegetuje dręczony syndromem stresu pourazowego, utrzymując się ze zbierania butelek. Jedynym towarzyszem jego parszywego życia jest pies - tylko jemu ufa, tylko jego obecność toleruje. Pewnego dnia postanawia uwolnić się od wewnętrznych demonów i zaszyć w głuszy, w lasach północnej Jutlandii. Niestety, szybko się okazuje, że wybrał najgorsze z możliwych miejsc. Kiedy w tajemniczych okolicznościach ginie wpływowy polityk, właściciel pobliskiego zamku, głównym podejrzanym staje się Oxen. Wbrew swojej woli zostaje wciągnięty w wir śledztwa. Wspólnie z agentką Margrethe Franck odkrywa kolejne części przerażającej układanki. Okazuje się, że niewyjaśnionych zabójstw było znacznie więcej. Łączy je jeden element: morderca zapowiadał swoje przybycie w szczególny, niezwykle makabryczny sposób... Czy Nielsowi i Margrethe uda się powstrzymać falę zbrodni i dotrzeć do sedna ich tajemnicy? Czy Oxen oczyści się z podejrzeń? Kto naprawdę stoi za serią okrutnych morderstw?

Muszę przyznać, że zabierając się za czytanie "Zanim zawisły psy" odrobinę obawiałam się wątku politycznego, który był zapowiedziany już w opisie książki. Martwiłam się, że cała historia może stać się przez to nudna, albo kompletnie dla mnie niezrozumiała. Całe szczęście okazało się, że Jens Henrik Jensen opisał wszystko w taki sposób, że nawet niedoświadczony w sprawach polityki czytelnik będzie w stanie nadążyć za fabułą i toczącymi się wydarzeniami. Chociaż polityka odgrywa tutaj znaczącą rolę, w ogóle mi to nie przeszkadzało, a może nawet wręcz przeciwnie - jeszcze bardziej podkręciło to moją ciekawość.

Bohaterowie są naprawdę bardzo dobrze wykreowani, a każdy z nich wyróżnia się oryginalnym charakterem i niepowtarzalną osobowością. Szczególnie Niels Oxen zrobił na mnie pozytywne wrażenie, a jego przygody dostarczyły mi naprawdę wiele przyjemnych chwil. Autor posługuje się przystępnym językiem, dzięki czemu absolutnie każdy odnajdzie się w stworzonym przez niego świecie i bez problemu zrozumie całą fabułę. "Zanim zawisły psy" to powieść, którą czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Moim zdaniem jest to dobrze skonstruowany kryminał, który zadowoli niejednego czytelnika żądnego mrocznych tajemnic i przerażających morderstw.

Podsumowując - cieszę się, że miałam okazję zapoznać się z pierwszą częścią trylogii Oxen. Całe szczęście drugi tom jest już na mojej półce, więc nie będę musiała długo czekać, aby poznać dalsze losy głównego bohatera. Myślę, że jeszcze dzisiaj zabiorę się za lekturę drugiego tomu, a wy już wkrótce będziecie mogli przeczytać jego recenzję. Mam nadzieje, że chociaż trochę zachęciłam was do spotkania z Jensem Henrikiem Jensenem, i że niedługo sami przekonacie się, że warto dać mu szansę.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Editio Black!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz