środa, 13 marca 2019

"TRUDNA MIŁOŚĆ" - GABRIELA GARGAŚ

Tytuł: Trudna miłość
Tytuł oryginału: Trudna miłość
Autor: Gabriela Gargaś
Wydawnictwo: Dragon
Ilość stron: 352

Muszę przyznać, że choć słyszałam o twórczości Gabrieli Gargaś, to nigdy wcześniej nie miałam okazji się z nią zapoznać. Autorka napisała wiele powieści, które zyskały ogromną popularność wśród polskich czytelniczek, a do tego niewątpliwie zbierają one bardzo pozytywne opinie i oceny. Kiedy więc otrzymałam propozycję zrecenzowania wznowionej wersji powieści, która pierwotnie ukazała się w 2013 roku, bardzo się ucieszyłam i natychmiast zgodziłam się na współpracę. Byłam ciekawa czy Gabriela Gargaś dołączy do grona moich ulubionych polskich autorek, dlatego zabrałam się za czytanie "Trudnej miłości" zaraz po jej otrzymaniu. Jeśli tak jak ja chcecie rozpocząć przygodę z twórczością tej pisarki - zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością dowiecie się czy warto poświęcić jej odrobinę swojego wolnego czasu.

Bohaterką powieści jest trzydziestodziewięcioletnia Natalia, żona Wiktora, mama nastoletniej Julki. Natalia nie czuje się spełniona w życiu - zajmuje się domem i myśli o sobie z pogardą "kura domowa". Nie jest też szczęśliwa w małżeństwie, ma wrażenie, że popadli z mężem w rutynę. Marzy o ideale mężczyzny i pewnego dnia wydaje się, że go spotyka. Nieznajomy zdaje się być właśnie ucieleśnieniem jej marzeń. Jednak okazuje się, że nic nie jest takie, jak myślała. Wtedy Natalia zmienia nastawienie do życia i odzyskuje pewność siebie. Znajduje pracę i wszystko zaczyna układać się po jej myśli. Niestety, spotyka ją rodzinna tragedia. Czy będzie umiała poradzić sobie z bólem i stawić czoło faktom, które niespodziewanie wyszły na jaw? Czy będzie potrafiła przebaczyć?

Fabuła książki jest dosyć oryginalna i z pewnością intrygująca. Główną zaletą tej powieści jest to, że jest ona bardzo życiowa i całkiem mocno realistyczna. W końcu każdy z nas ma problemy i niejednokrotnie doświadczył złośliwości losu, który podstępem zabiera nam wszystko co jest dla nas ważne. Gabriela Gargaś przedstawiła na kartach swojej powieści prawdziwe życie, które często nie wykazuje się łaskawością, a może wręcz przeciwnie - dużą brutalnością wobec nas. To właśnie dlatego z taką łatwością możemy zagłębić się w losy głównej bohaterki i poczuć wszystkie emocje, które w danej chwili nią targają.

Bohaterowie są poprawnie wykreowani i wzbudzają w czytelniku całą paletę przeróżnych emocji - od smutku i złości po radość i zadowolenie. Natalia wywołała we mnie wiele pozytywnych odczuć, były momenty kiedy naprawdę mocno jej współczułam całej tej sytuacji, w której się znalazła, bo z pewnością nie należała ona do łatwych i przyjemnych. Chociaż wielokrotnie kompletnie nie zgadzałam się z podejmowanymi przez nią decyzjami i ciężko było mi zrozumieć jej zachowanie, muszę przyznać, że bardzo ją polubiłam i ciężko było mi się z nią rozstać.

Gabriela Gargaś posługuje się prostym i bardzo przystępnym językiem, dzięki czemu powieść czyta się niezwykle szybko i przyjemnie. "Trudna miłość" to naprawdę sympatyczna książka, która z pewnością zachwyci niejednego czytelnika. Myślę, że moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki było naprawdę udane, i że wkrótce po raz kolejny sięgnę po historię stworzoną przez panią Gabrielę. Jeśli gustujecie w literaturze obyczajowej, koniecznie musicie dać szansę tej autorce.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Dragon!

1 komentarz :

  1. Bardzo lubię powieści tej autorki, wywołują zawsze u mnie sporo różnorodnych emocji, a więc mam nadzieję, że uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń