wtorek, 4 sierpnia 2020

"SŁUCHAJ SWOJEGO SERCA" - KASIE WEST

Tytuł:
Słuchaj swojego serca
Tytuł oryginału: Listen to Your Heart
Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 376

Z twórczością Kasie West miałam przyjemność spotkać się już kilkukrotnie przy premierze powieści takich jak: "Szczęście w miłości", "Blisko ciebie" czy też "Chłopak z innej bajki". Książki tej autorki skierowane są głównie do młodzieży i cechują się dużą lekkością, prostotą, a także schematycznością w niektórych momentach. Pomimo tego lubię od czasu do czasu sięgnąć po literaturę tego typu i całkowicie odciąć się od szarej rzeczywistości i otaczających każdego człowieka problemów. Choć "Słuchaj swojego serca" zostało wydane już dosyć dawno temu, wcześniej nie miałam okazji i czasu, aby się z nią zapoznać. Teraz postanowiłam nadrobić moje zaległości i zabrałam się za czytanie właśnie tego tytułu. Czy Kasie West po raz kolejny stanęła na wysokości zadania i stworzyła historię pełną pozytywnych emocji i nadziei na lepsze jutro? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią tej recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Kate Bailey nie przepada za ludźmi. Zdecydowanie bardziej odpowiada jej samotność. Dlaczego więc dała się namówić na pracę przy szkolnych podkastach? I dlaczego zaczęła je prowadzić? I co, ma teraz odbierać telefony i udzielać porad na antenie? Ha, ha.
Wkrótce odkrywa, że łatwo i przyjemnie jest doradzać innym, trudniej zastosować te rady we własnym życiu...

Fabuła książki jest dosyć ciekawa, choć trzeba przyznać, że bardzo przewidywalna. Zaczynając przygodę z tą powieścią, spodziewałam się jakie może być jej zakończenie i niestety nie myliłam się. Pod tym względem autorka niespecjalnie mnie zaskoczyła, choć były momenty kiedy naprawdę dobrze się bawiłam, a główna bohaterka doprowadzała mnie do napadów niekontrolowanego wręcz śmiechu. "Słuchaj swojego serca" to tytuł, po którym nie spodziewałam się zbyt wiele i być może dlatego nie czułam się zawiedziona tym co dostałam od Kasie West. Jeśli lubicie niezbyt wymagające lektury, których głównym zadaniem ma być odciągnięcie waszych myśli od wszelkich problemów i trosk - z pewnością poczujecie satysfakcję czytając kolejną książkę tej autorki.

Muszę przyznać, że główna bohaterka niezbyt przypadła mi do gustu - wielokrotnie powodowała u mnie niemałą irytację, a jej zachowanie mogłabym określić jako niezbyt rozsądne. Niejednokrotnie miałam ochotę mocno nią potrząsnąć i zrobić cokolwiek, żeby w końcu zaczęła myśleć. Nie mogę mieć jednak o to zbyt wielu pretensji do autorki. Jedną z cech powieści skierowanych głównie do młodzieży są niezbyt rozsądni i często porywczy bohaterowie, którzy dopiero wchodzą w dorosłość i uczą się prawdziwego życia, co sprawia, że popełniają masę błędów, które później starają się naprawić.

Jedną z niewątpliwych zalet powieści napisanych przez Kasie West jest to, że autorka posługuje się prostym i doskonale dla każdego zrozumiałym językiem, dzięki czemu czyta się je w błyskawicznym tempie. "Słuchaj swojego serca" to książka, która idealnie sprawdzi się na prezent dla nastolatki, która uwielbia czytać. Pomimo tego, że wiekiem już dawno wyrosłam z tego typu literatury, uważam, że dobrze jest od czasu do czasu sięgnąć po coś co przypomni nam czasy beztroskiego dzieciństwa i zabierze nas w podróż po życiu o jakim marzy każda nastolatka.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz