wtorek, 16 czerwca 2015

[PRZEDPREMIEROWO] "ODNALEZIONY" - HARLAN COBEN

Tytuł: Odnaleziony
Tytuł oryginału: Found
Cykl: Mickey Bolitar
Autor: Harlan Coben
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 354
DATA PREMIERY: 17 czerwca 2015

KSIĘGA III TRYLOGII Z MICKEYEM BOLITAREM
BRATANKIEM MYRONA BOLITARA

MORDERSTWO
TAJEMNICA
INTRYGI

Minęło osiem miesięcy od tragicznej śmierci ojca Mickeya.
Osiem miesięcy kłamstw, przemilczeń i pytań bez odpowiedzi.

Nastolatek wciąż wierzy, że wypadek samochodowy, w którym
ojciec podobno zginął, był jedną wielką mistyfikacją. Ekshu-
macja zwłok tylko utwierdza go w tym przekonaniu.

Mickey próbuje dociec prawdy o ojcu, ale prowadzi jeszcze
dwa niezależne śledztwa. Jedno dotyczy afery dopingowej
w szkolnej drużynie koszykówki. Drugie - zaginięcia chłopaka
jego przyjaciółki Emy. Chłopaka, który być może w ogóle nie
istnieje.


Odnaleziony to moje pierwsze spotkanie z Harlanem Cobenem. Owszem, wielokrotnie słyszałam o tym autorze jednak nigdy wcześniej nie miałam okazji sięgnąć po jego twórczość. Postanowiłam zaryzykować i sprawdzić czy te wszystkie pozytywne recenzje jego powieści to rzeczywiście prawda. Warto zaznaczyć, że powieść, którą dzisiaj recenzuję jest już trzecim tomem trylogii o Mickeyu Bolitarze. Nie zniechęciło mnie to jednak to przeczytania tej książki i z wielką chęcią zabrałam się za czytanie. Jakie wrażenie zrobiła na mnie ta lektura? Tego z pewnością dowiecie się z dzisiejszej recenzji, na którą Was serdecznie zapraszam.

Osiem miesięcy temu ojciec Mickeya zginął w tragicznym wypadku samochodowym. Chłopak jednak nie potrafi w to uwierzyć i jest pewny, że śmierć ojca to jedno wielkie kłamstwo. Ekshumacja zwłok coraz bardziej utwierdza go w tym przekonaniu. Mickey zrobi wszystko, żeby dowiedzieć się prawdy. Jednocześnie musi pomóc swojej przyjaciółce - Emie, która jest zaniepokojona zniknięciem swojego przyjaciela. Jakby tego było mało w szkolnej drużynie koszykówki wybucha afera dopingowa. Czy bohaterowi uda się rozwiązać wszystkie te sprawy?

Fabuła tej powieści jest niezwykle ciekawa i przepełniona wieloma doskonale przeplatającymi się wątkami. Nie potrzebowałam zbyt wiele czasu, aby zagłębić się w całą historię. Każdy kolejny rozdział sprawiał, że coraz bardziej pragnęłam poznać rozwiązanie zagadki tragicznej śmierci ojca Mickeya. Niezwykle ważne jest również to, że pomimo nieznajomości dwóch pierwszych tomów bez przeszkód mogłam zrozumieć wszystko co działo się w danym momencie. Tak więc jeśli z jakiegoś powodu nie mieliście okazji zapoznać się z początkiem trylogii, spokojnie możecie zacząć swoją przygodę z bohaterami od końca. Jestem jednak pewna, że już wkrótce przeczytam zarówno Schronienie jak i Kilka sekund od śmierci oraz inne powieści tego autora.

Bohaterowie są bardzo ciekawie wykreowani, zwłaszcza główny bohater zrobił na mnie niezwykle pozytywne wrażenie. Mickey jest odważny i zrobi wszystko, aby odkryć tajemnicę tragicznej śmierci ojca - tym bardziej, że jest pewny, że to wszystko było jednym wielkim kłamstwem. Ten chłopak wzbudził we mnie tyle sympatii, że przez cały czas trzymałam za niego kciuki i miałam nadzieję, że uda mu się rozwiązać każdy z sekretów.

Harlan Coben pisze w niezwykły sposób, który sprawia, że jego książkę czyta się bardzo szybko. Naprawdę nie mam pojęcia kiedy te wszystkie kartki dotknęły moich rąk i okazało się, że historia Mickeya dobiega końca. Język autora jest lekki, przyjemny, ale przede wszystkim doskonale zrozumiały. Jestem pewna, że absolutnie nikt nie będzie miał większego problemu ze zrozumieniem całej fabuły. Pomimo mojej nieznajomości poprzednich tomów udało mi się nadążyć za akcją. Harlan Coben dokładnie wyjaśnia każde zdarzenie, tak więc nie musicie obawiać się, że cokolwiek przeoczycie.

Podsumowując - Odnaleziony to świetna powieść, przy której z powodzeniem możemy się zrelaksować. Teraz nie pozostaje mi nic innego jak zabrać się za kolejne książki Harlana Cobena. Jestem pewna, że moja przygoda z twórczością tego autora dopiero się zaczyna. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji poznania żadnej z książek Cobena to gorąco Was do tego zachęcam.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Albatros!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz