wtorek, 23 czerwca 2015

"WSZECHŚWIATY. PAMIĘĆ" - LEONARDO PATRIGNANI

Tytuł: Wszechświaty. Pamięć
Tytuł oryginału: Multiversum - Memoria
Cykl: Wszechświaty
Autor: Leonardo Patrignani
Wydawnictwo: Dreams
Ilość stron: 256

- CZYM BYŁA PAMIĘĆ?
- MOŻE WIECZNĄ MŁODOŚCIĄ UMYSŁU ALBO ZWYKŁĄ
OTCHŁANIĄ, BEZCZASOWYM SCHRONIENIEM.
- CZY MOŻEMY KIEDYŚ TAM WRÓCIĆ?



W dzisiejszym poście opowiem Wam trochę o kontynuacji pierwszej części Wszechświatów, którą miałam okazję niedawno przeczytać. Recenzja pierwszego tomu również ukazała się na blogu, tak więc jeśli jeszcze jej nie widzieliście to zachęcam Was do tego, aby dowiedzieć się co nieco o początku tej niezwykłej historii. Sprawdźmy co takiego przygotował dla nas autor i jakie wrażenie zrobiła na mnie lektura tej książki. Jeśli chcecie się tego dowiedzieć, zachęcam Was do zapoznania się z dalszą częścią recenzji.

Alex, Jenny i Marco długo szukali odpowiedzi na nurtujące ich pytanie: czym jest pamięć. Odkrywając w sobie nietypowe możliwości zatracają się w zupełnie innym, nieznanym im dotąd świecie. Czy pamięć okaże się wymiarem, z którego nie ma wyjścia? Czy po apokalipsie znajdzie się w świecie miejsce gdzie będą mieli swoje wspomnienia i będą mogli normalnie funkcjonować?

Każda postać bardzo różni się od siebie, a jednocześnie są to bohaterowie niezwykle charakterystyczni. Nie sposób ich nie lubić, choć można niekiedy pogubić się w ich losach. Każdy z nich dąży do rozwiązania zagadki, jednak wszyscy robią to na swój wyjątkowy sposób. Można stwierdzić, że Alex i Jenny znacznie spoważnieli i nie są już dzieciakami, którymi byli w pierwszej części. Marco odsłania przed nami nowe twarze i pozwala nam na głębsze zrozumienie i poznanie jego postaci.

Nie było dla mnie zaskoczeniem, że autor sprostał oczekiwaniom jakie miałam wobec tej części. Zarówno język jak i cała akcja oraz fabuła bardzo mi się spodobały. Trzeba być w pełni skupionym, aby nadążyć za autorem i bohaterami, którzy co chwilę przeżywają nowe przygody. Fabuła jest na tyle intrygująca, że trudno się od niej oderwać i przerwać czytanie. Cały czas dowiadujemy się nowych szczegółów, jednak do samego końca nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć co autor ma dla nas w zanadrzu.

Podsumowując - Wszechświaty. Pamięć to cudowna powieść, która przenosi czytelnika do innego świata i nie pozwala mu tak łatwo się z niego wydostać. Zdecydowanie polecam fanom fantastyki, ale również miłośnikom powieści młodzieżowych. Jestem pewna, że zarówno starsi jak i młodsi znajdą w tej książce coś dla siebie.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Dreams!

6 komentarzy :

  1. Czytałam pierwszą część, ale nie przypadła mi za bardzo do gustu :( Raczej nie skuszę się na resztę serii.
    Pozdrawiam
    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ufam książkom tego wydawnictwa niestety, raz już się nacięłam, a Wszechświaty do mnie niestety nie przemawiają. WIęc sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak bardzo chciałabym przeczytać pierwszy tom tej serii!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam pierwszy tom trylogii i totalnie przepadłam.Wspaniała książka.Teraz chcę zapoznać się z drugim tomem ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam, iż byłem bardzo zadowolony z przeczytanej lektury, ale po jakimś czasie emocje opadły i książka wydaje mi się teraz dość przeciętna, a po słabych recenzjach nie zamierzam sięgać po kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę kiedyś przeczytać pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń