sobota, 22 sierpnia 2015

"ASA. TOM 1" - JAY CROWNOVER

Tytuł: Asa. Tom 1
Tytuł oryginału: Asa: A Marked Men Novel
Cykl: Naznaczeni Mężczyźni
Autor: Jay Crownover
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 208

ROYAL: Twarda i silna policjantka. Tak myślą o mnie znajomi. Nie
wiedzą, że od tamtej akcji, kiedy o mało nie zginął mój przyjaciel,
nie opuszcza mnie strach. I wyrzuty sumienia, których nie za-
głuszy burbon, nawet jeśli nalewa go tak przystojny barman jak
Asa Cross.

ASA: Robiłem w życiu rzeczy, o których wolałbym nie pa-
miętać. Ale teraz zaczynam od nowa. Nowi ludzie, nowa praca:
w barze Rome'a Archera. Właśnie tam znów zobaczyłem Royal.
Już raz się spotkaliśmy. W mało romantycznych okolicznościach.
Wie o mnie to, czego nie wiedzą inni. Ale czy zaryzykuje swoją
przyszłość, kiedy pozna moją przeszłość?

JAY CROWNOVER to jedna
z najpopularniejszych autorek sprzedanych
w ponad 450 000 powieści o młodych dorosłych
(18-25 lat), którzy podnoszą się
z tragedii dzięki miłości ukazanej we wszystkich
odcieniach: od czułości po płomienny seks.

Powieścią BUNTOWNIK (2. miejsce
listy bestsellerów Amazonu i 240 000
sprzedanych egzemplarzy), rozpoczęła cykl
Naznaczeni Mężczyźni z kolejnymi tajemniczymi,
zdolnymi do najskrajniejszych uczuć bohaterami.

Powieści w dwóch tomach ZARYZYKUJ,
NIEPOKORNY, WIERNY, ROWDY i ASA
weszły na listy bestsellerów literatury
dla dorosłych "New York Timesa"
i Amazonu.


Jeśli w miarę regularnie czytacie recenzje zamieszczane na moim blogu to zapewne wiecie, że uwielbiam spędzać czas czytając powieści z gatunku New Adult. Wiem, że w większości nie jest to literatura ambitna, ale mimo wszystko lubię czasami usiąść i zrelaksować się przy czymś lekkim i przyjemnym. Właśnie dlatego tak często sięgam po te krótkie i niewymagające historie, które zawsze potrafią poprawić mi humor. Powieść, którą dzisiaj recenzuję jest jedną z takich opowieści. Muszę przyznać, że przeczytałam ją już jakiś czas temu, ale dopiero teraz zebrałam się w sobie, aby napisać o niej kilka zdań i podzielić się z Wami moją opinią na jej temat. Jeśli jesteście ciekawi jakie wrażenie zrobiła na mnie lektura tej książki, zachęcam do przeczytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Royal z pozoru wydaje się być naprawdę silną kobietą i twardą policjantką jednak od czasu jednej z trudniejszych akcji, podczas której jej przyjaciel prawie stracił życie dziewczyna jest bardzo krucha, a wyrzuty sumienia nie chcą zostawić jej w spokoju. Bohaterka próbuje zapomnieć o wszystkich problemach i często pojawia się w barze Rome'a Archera, w której niedawno Asa Cross zaczął pracować. Bohaterowie spotkali się już wcześniej, ale raczej nie były to zbyt romantyczne okoliczności. Czy Asie uda się jeszcze zrobić dobre wrażenie na Royal, i co z tego wyniknie?

Fabuła tej powieści nie jest zbyt oryginalna, ale w sumie nie spodziewałam się żadnych rewelacji. Powstało już tak dużo książek z gatunku New Adult, że naprawdę ciężko jest stworzyć coś nowego. Mimo tego, że historia jest dość przewidywalna, bardzo przyjemnie się ją czytało. Trzeba przyznać, że jest to po prostu niewymagająca głębszych przemyśleń powieść dosłownie na jeden wieczór.

Bohaterowie są w miarę dobrze wykreowani. Oczywiście jak na tak krótką powieść nie ma tutaj żadnych skomplikowanych charakterów, ale mimo wszystko większość postaci od samego początku wzbudziła we mnie sympatię. Bardzo kibicowałam głównym bohaterom i cały czas miałam nadzieję, że uda im się stworzyć trwały związek.

Język jakim posługuje się autorka jest oczywiście prosty, niezwykle lekki i doskonale zrozumiały, tak więc absolutnie żaden z czytelników nie będzie miał większych problemów ze zrozumieniem treści zawartych w książce. Dzięki słownictwu, które dobrała Jay Crownover powieść czyta się naprawdę szybko i nawet nie wiadomo kiedy przewracamy ostatnią kartkę orientując się, że to już koniec. Teraz nie pozostaje mi nic innego jak zabrać się za drugi tom i mieć nadzieję, że losy głównych bohaterów potoczą się po mojej myśli.

Podsumowując - jeśli chcecie zabrać się za książkę "Asa. Tom 1" to nie radziłabym stawiać jej zbyt wygórowanych oczekiwań, ponieważ tak jak już wcześniej podkreślałam jest to powieść mało ambitna, ale mimo wszystko czyta się ją naprawdę przyjemnie. Myślę, że fani twórczości Jay Crownover będą zachwyceni również tą lekturą.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Amber!

1 komentarz :

  1. Autorkę znam i nie mogę się doczekać, aby przeczytać kolejną książkę jej autorstwa:)

    OdpowiedzUsuń