niedziela, 16 sierpnia 2015

"PIĘKNA KATASTROFA" - JAMIE MCGUIRE

Tytuł: Piękna katastrofa
Tytuł oryginału: Beautiful disaster
Cykl: Piękna katastrofa
Autor: Jamie McGuire
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 464

Intensywna. Niebezpieczna. Wciągająca.
Absolutnie uzależniająca.
Powieść, na punkcie której oszalały młode Amerykanki.

Porządna dziewczyna
Abby ciężko pracuje, żeby skończyć studia i zostawić za sobą mroczną prze-
szłość. Nie pije, nie przeklina, dobrze się prowadzi... Dopóki na jej drodze
nie staje:

Zepsuty chłopak
Travis, biorący udział w nielegalnych walkach wytatuowany twardziel zmie-
niający dziewczyny jak rękawiczki. Uosabia wszystko, czego chciała uniknąć.

Zaczęło się od zwykłego zakładu.
Przerodziło się w coś więcej:
W miłość? W pożądanie? W początek czegoś pięknego?
A może po prostu w katastrofę?

Kontynuacja powieści
już w księgarniach!



"Piękna katastrofa" to książka, którą już od dłuższego czasu chciałam przeczytać, jednak nigdy jakoś nie było do tego okazji. Jak pewnie wiecie niedawno ukazała się druga część dlatego stwierdziłam, że to idealny czas na to, aby w końcu zapoznać się z pierwszym tomem. W internecie można znaleźć mnóstwo pozytywnych opinii co do twórczości tej autorki, które jeszcze bardziej utwierdziły mnie w przekonaniu, że koniecznie muszę zagłębić się w tę historię. Jeśli jesteście ciekawi jakie wrażenie zrobiła na mnie ta lektura, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Abby jest bardzo porządną dziewczyną, która zrobi wszystko, aby dostać się na studia i zapomnieć o swojej przeszłości. Stara się nie pakować w żadne kłopoty i przez dłuższy czas doskonale jej się to udaje. Jednak pewnego dnia na jej drodze staje Travis - niebezpieczny, ale niezaprzeczalnie pociągający. Od razu zwracają na siebie uwagę. Czy osoby pochodzące z dwóch tak różnych światów mogą stworzyć udany związek? Czy zdołają pokonać przeciwności, które z pewnością pojawią się na ich drodze?

Fabuła "Pięknej katastrofy" nie jest zbyt oryginalna, ale mimo wszystko z wielką chęcią poznawałam losy głównych bohaterów. Historia, którą stworzyła autorka przypomina wiele innych opowieści z tego gatunku, ale jeśli czytacie mojego bloga to z pewnością wiecie, że taka tematyka jak najbardziej mi odpowiada. Zakończenie tej powieści udało mi się przewidzieć już na początku mojej przygody z głównymi bohaterami, jednak absolutnie nie odebrało mi to przyjemności z dalszego czytania.

Bohaterowie są świetnie wykreowani, a podczas czytania tej historii możemy ich naprawdę dobrze poznać. Zarówno Abby jak i Travis od samego początku wzbudzili we mnie sympatię i z uśmiechem na twarzy czekałam na to co przygotowała dla nich autorka. Muszę jednak przyznać, że dziewczyna niekiedy bardzo mnie irytowała i miałam ochotę solidnie nią potrząsnąć. To co najbardziej mi się nie spodobało w jej zachowaniu to fakt, że była ona strasznie niezdecydowana i nie potrafiła wybrać kogo tak naprawdę kocha. Na szczęście po kilkunastu rozdziałach przyzwyczaiłam się do jej osobowości i dzielnie znosiłam każdy jej wybryk.

Język jakim napisana jest "Piękna katastrofa" jest prosty, lekki, a przede wszystkim doskonale zrozumiały, tak więc absolutnie nikt nie będzie miał większego problemu z rozgryzieniem fabuły i dziejących się w danej chwili wydarzeń. Ogromną zaletą twórczości tej autorki jest fakt, że jej książkę czyta się po prostu błyskawicznie, a do tego nie można się od niej oderwać. Każda kolejna strona jest jeszcze ciekawsza od poprzedniej dzięki czemu z pewnością nikomu nie grozi nawet odrobina nudy czy monotonii.

Podsumowując - "Piękna katastrofa" to powieść niezwykle lekka i idealna na takie wakacyjne dni. Twórczość Jamie McGuire sprawia, że na twarzy czytelnika pojawia się uśmiech, a to chyba jest własnie najważniejsze w doborze idealnej lektury. Z pewnością już niedługo zabiorę się za drugą część i mam nadzieję, że spodoba mi się ona tak bardzo jak pierwsza. Bezapelacyjnie zakochałam się w historii Abby i Travisa, dlatego gorąco polecam Wam własnie tę pozycję.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Albatros!

2 komentarze :

  1. Czytałam już kilka pozytywnych opinii na temat tej książki, więc mimo że mam już zaplanowaną listę czytelniczą muszę się zapoznać z Piękną katastrofą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka była w porządku, ale jakoś nie powaliła mnie na kolana.

    OdpowiedzUsuń