wtorek, 25 sierpnia 2015

"JAMIE DORNAN. WSZYSTKIE JEGO TWARZE" - ALICE MONTGOMERY

Tytuł: Jamie Dornan. Wszystkie jego twarze
Tytuł oryginału: Shades of Desire: Jamie Dornan
Autor: Alice Montgomery
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 184

Od tajemniczego nieznajomego
do Christiana Greya - człowieka
o pięćdziesięciu twarzach,
który rozpalił miliony kobiet.

Jamie Dornan - równie enigmatyczny
i elektryzujący jak Christian Grey...
Kim jest mężczyzna, który wcielił
się w jedną z najbardziej seksownych
postaci w historii Hollywood?



Jamie Dornan to coraz bardziej znany aktor, który swoją popularność zawdzięcza głównie roli w filmie "Pięćdziesiąt twarzy Greya". Muszę przyznać, że przed całym tym szaleństwem spowodowanym premierą wyżej wspomnianego przeze mnie filmu, nie miałam pojęcia o istnieniu takiego artysty, ale myślę, że zdecydowana większość jego teraźniejszych fanów to osoby, które całkiem niedawno dowiedziały się o jego talencie. Po obejrzeniu słynnej już w wielu krajach ekranizacji zapragnęłam dowiedzieć się czegoś więcej o odtwórcy głównej roli dlatego z tak wielką ochotą zabrałam się za czytanie książki o nazwie "Jamie Dornan. Wszystkie jego twarze", której autorką jest Alice Montgomery. Jeśli jesteście ciekawi jakie wrażenie zrobiła na mnie lektura tej biografii, zachęcam Was do przeczytania dalszej części recenzji.

Książka napisana jest niezwykle skrupulatnie, a każdy rozdział opowiada o innym momencie życia Jamiego Dornana. Widać, że autorka włożyła mnóstwo pracy w to, aby stworzyć tak dokładną biografię. Myślę, że będziecie tak samo zaskoczeni jak ja gdy dowiecie się czym zajmował się ten znany aktor zanim zyskał tak ogromną popularność. W tej pozycji znalazłam naprawdę wiele faktów z jego życia, o których nie miałam kompletnie pojęcia, a które okazały się niezwykle ciekawe. Jeśli zastanawiacie się jak toczyło się jego życie miłosne oraz rodzinne to jestem pewna, że zaspokoicie swoją ciekawość i nie będziecie zawiedzeni nowo odkrytymi informacjami.

Biografia stworzona przez Alice Montgomery jest naprawdę bardzo przyjemną lekturą. Język jakim posługuje się autorka jest prosty i lekki, dzięki czemu pozwala dostatecznie skupić się na życiu aktora. Dodatkową zaletą tej książki są cytowane wypowiedzi Jamiego Dornana zarówno z różnych portali jak i gazet. Dzięki temu możemy przekonać się jakim tak naprawdę jest człowiekiem i co sobą reprezentuje. Całość czyta się niezwykle szybko, a do tego z ogromną przyjemnością.

Kolejnym plusem tego dzieła są zamieszczone w nim zdjęcia. Jednak ze względu na to, że bardzo polubiłam Jamiego Dornana i zaczęłam cenić go jako aktora chciałam zobaczyć jakiekolwiek fotografie z jego dzieciństwa, czego niestety w tej biografii zabrakło. Myślę, że fani Jamiego mogą być trochę zawiedzeni, ponieważ domyślam się, że z chęcią zobaczyliby jak wyglądał ich ulubiony aktor jako młody chłopczyk czy zbuntowany nastolatek.

Dzięki autorce możemy poznać Jamiego Dornana z zupełnie innej perspektywy niż to w jaki sposób został wykreowany przez media. Po przeczytaniu tej biografii mam jeszcze większy szacunek do jego sukcesów, a także tego jakim jest człowiekiem. Warto podkreślać to, że wszystko co osiągnął zawdzięcza swojej ciężkiej pracy i imponującym umiejętnościom.

Podsumowując - książka na pewno przypadnie do gustu wszystkim fanom tego autora, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o jego życiu jeszcze przed tą ogromną popularnością. Ogromnie się cieszę, że mogłam przeczytać tę pozycję, a także umieścić ją w swojej biblioteczce.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Dolnośląskie!

1 komentarz :

  1. Przed "Pięćdziesiąt twarzy Grey'a" nawet nie widziałam o istnieniu tego aktora i nie do końca rozumiem ten boom wokół jego osoby, ale jestem po prostu Geek Girl, nie znam się na takich rzeczach ;)
    Mimo wszystko cieszę się, że biografia została dobrze napisana i ci się podobała.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń