środa, 21 marca 2018

"LIROGON" - CECELIA AHERN

Tytuł: Lirogon
Tytuł oryginału: Lyrebird
Autor: Cecelia Ahern
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 448

Cecelia Ahern to autorka, którą większość z was z pewnością kojarzy. Napisała wiele książek, które odniosły ogromny sukces - na przykład "Love, Rosie" czy "PS Kocham Cię". Jak dotąd nie mam zbyt wielu doświadczeń z twórczością tej pisarki, ale postanowiłam to jak najszybciej zmienić i przekonać się czy jej książki rzeczywiście są tak dobre jak można przeczytać w wielu recenzjach znajdujących się na przeróżnych blogach. Najpierw zdecydowałam się na zapoznanie z "Lirogonem". Czy ta lektura zrobiła na mnie pozytywne wrażenie? Zapraszam do przeczytania dalszej części recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Laura obdarzona jest niespotykanym talentem, który polega na umiejętności naśladowania rozmaitych dźwięków. Dziewczyna od dziecka mieszka w lesie i nie wie co to normalne życie. Przypadek sprawia, że bohaterka staje się telewizyjną celebrytką. Z dnia na dzień obcy ludzie zaczynają interesować się jej życiem, a wielu z nich zrobi wszystko, aby uzyskać materiał do plotek. Jednocześnie w jej życiu pojawia się ktoś kto za wszelką cenę pragnie ją ochronić. Laura zaczyna czuć do Solomona coś więcej, jednak wie, że ma on dziewczynę. Jak potoczą się losy głównej bohaterki? Czy Laura poradzi sobie z nagłą zmianą otoczenia i galopującą karierą, której nigdy tak naprawdę nie pragnęła?

Fabuła książki jest oryginalna i myślę, że mocno wyróżnia się na tle innych pozycji z gatunku literatury obyczajowej. Autorka sięgnęła po tematykę, która nie jest dość często poruszana, a do tego zrobiła to w bardzo umiejętny sposób. Historia Laury intryguje już od pierwszych stron i nie pozwala odłożyć lektury na półkę. Powieść stworzona przez panią Ahern wielokrotnie wzrusza czytelnika, a także dostarcza mu wiele radości. Książka wywołuje w nas całą masę pozytywnych emocji i sprawia, że nie jesteśmy w stanie o niej zapomnieć. Muszę przyznać, że podczas czytania "Lirogona" zaczęłam zastanawiać się jak wygląda życie celebrytów, którzy nieustannie obserwowani są przez dziennikarzy. Fakt, że niektórzy są w stanie poświęcić wszystko, aby uzyskać rozgłos i popularność skutecznie odstrasza mnie od życia gwiazd. Dodatkowo żyjemy w czasach, w których nie trzeba posiadać żadnego talentu, aby stać się autorytetem dla nastolatków - wystarczy zrobić coś co zaszokuje opinię publiczną. Lektura "Lirogona" to doskonała okazja, aby pomyśleć o tym czy warto dążyć do atencji innych.

Bohaterowie są dosyć dobrze wykreowani i już od samego początku wzbudzają w nas wiele emocji. Laura to postać, którą najmocniej polubiłam i bardzo trudno było mi się z nią rozstać. Dziewczyna ma ciekawą osobowość i przeszłość, a do tego posiada niesamowity dar, który nadaje jej ogromnej oryginalności. Autorce udało się stworzyć bohaterkę jakiej jeszcze nie było, dzięki czemu cała powieść stała się bardziej atrakcyjna. Język, którym posługuje się autorka jest prosty i przyjemny w odbiorze. Powieść czyta się bardzo szybko i ciężko się od niej oderwać.

Podsumowując - "Lirogon" to kolejna powieść Cecelii Ahern, z którą warto się zapoznać. Jeśli jesteście fanami twórczości tej autorki - jest to dla was pozycja obowiązkowa! Moja przygoda z panią Ahern dopiero się rozpoczyna, ale jestem pewna, że zbyt szybko się nie zakończy. W planach mam już kolejne jej pozycje i nie mogę doczekać się kiedy zabiorę się za ich czytanie.

Zapraszam was na stronę www.skladnicaksiegarska.pl, gdzie znajdziecie świetne książki w doskonałych cenach!

2 komentarze :

  1. Przeczytałam ''PS Kocham Cię'' tej autorki i podobała mi się ta książka, dlatego chętnie bym przeczytała również tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń