poniedziałek, 19 marca 2018

"PRESENT PERFECT" - ALISON G. BAILEY

Tytuł: Present Perfect
Tytuł oryginału: Present Perfect
Cykl: Perfect
Autor: Alison G. Bailey
Wydawnictwo: Niezwykłe
Ilość stron: 420

"Present Perfect" to powieść, na którą czekałam już od momentu pojawienia się jej pierwszych zapowiedzi. To kolejna książka od wydawnictwa Niezwykłego, która niesamowicie mnie zaintrygowała i po prostu nie mogłam odmówić sobie jej lektury. Dodatkowo bardzo podoba mi się ta okładka, która niewątpliwie przyciągnęła mnie do tej historii. Postanowiłam przekonać się czy pierwsza część serii Perfect zrobi na mnie pozytywne wrażenie i gdy tylko książka wpadła w moje ręce, zabrałam się za jej czytanie. Czy żałuję czasu spędzonego z tą lekturą? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością się tego dowiecie.

Amanda Kelly od zawsze dążyła do doskonałości. Pragnęła być jak jej siostra, która wyróżniała się lepszymi ocenami i perspektywami na życie. Jedyna rzecz, która według niej jest w jej życiu idealna to więź jaka łączy ją z najlepszym przyjacielem, Noahem. Pewnego dnia bohaterka uświadamia sobie, że go kocha i nie jest to koleżeńska miłość. Chociaż chłopak jest nią wyraźnie zainteresowany, Amanda nie pozwala, aby połączyło ich coś więcej niż przyjaźń. Boi się, że swoją niedoskonałością zniszczy związek z Noahem, a przecież jedyne czego pragnie to jego szczęście. Czy dziewczyna w końcu uwierzy w siebie i pozwoli na to, aby ktoś ją pokochał?

Fabuła książki nie jest zbyt oryginalna, ale mimo wszystko poznawanie jej okazało się dosyć przyjemne. Już na pierwszy rzut oka widać, że powieść skierowana jest przede wszystkim do młodzieży, ale starsi czytelnicy, którzy gustują w podobnych historiach również powinni znaleźć w niej coś dla siebie. To co najbardziej przeszkadzało mi w tej pozycji, to ciągłe niezdecydowanie głównej bohaterki, które sprawiało, że kilka wydarzeń zapętlało się i momentami odnosiłam wrażenie, że w kółko czytam to samo. Gdyby autorka zdecydowała się skrócić powieść i zrezygnować z powtarzających się stale schematów, myślę, że moja odczucia byłyby znacznie przyjemniejsze.

Moim zdaniem główna bohaterka jest największą wadą "Present Perfect". Amanda Kelly to postać niesamowicie irytująca. Kompletnie niezdecydowana, a do tego bardzo infantylna. Jej zachowanie wielokrotnie doprowadzało mnie do szału i miałam ochotę solidnie nią potrząsnąć. Nie potrafiłam zrozumieć jej przemyśleń i tłumaczeń, dlaczego nie może związać się z Noahem. Dopiero pod koniec książki pewne wydarzenia sprawiły, że zaczęłam jej współczuć, ale mimo wszystko muszę przyznać, że Amanda wywołała we mnie więcej tych negatywnych emocji niż pozytywnych.

Język, którym posługuje się autorka jest prosty i lekki, co sprawia, że absolutnie każdy czytelnik poradzi sobie ze zrozumieniem i śledzeniem fabuły. "Present Perfect" to taka powieść, którą czyta się w błyskawicznym tempie, pomimo kilku niedociągnięć, które są dosyć mocno widoczne. Nie żałuję czasu spędzonego z tą lekturą, ale też nie będę ukrywać, że spodziewałam się po tej autorce czegoś lepszego. Nie mogę zaprzeczyć, że książka wywołała we mnie całą masę uczuć i emocji, jednak nie zawsze były one tak pozytywne jakbym tego chciała.

Podsumowując - "Present Perfect" to powieść, którą bardzo trudno jest mi ocenić. Z jednej strony jest to młodzieżówka, więc nie należy spodziewać się po niej zbyt wiele, jednak niedawno czytałam naprawdę świetną książkę skierowaną do młodzieży, przy której twórczość Alison G. Bailey wypada raczej słabo.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Niezwykłe!

2 komentarze :

  1. A mnie akurat okładka nie przekonuje i żałuję, że wydawnictwo jej nie zmieniło :( Jeśli chodzi o treść o fakt - bohaterka była irytująca dość mocno. Najbardziej wkurzało mnie to, że sama nie chce być z Noah, ale jemu też nie pozwala się spotykać z innymi. Na szczęście jakoś po połowie jej zachowanie się poprawiło i była już dużo lepszą bohaterką. Noah za to przyjaciel ideał <3 Zdobył moje serce od pierwszych stron :) Finalnie książka bardzo mi się podobała i teraz czekam na tom z perspektywy Noah i ten o gościu co ją rozdziewiczył :D Chociaż nie polubiłam go, to mam nadzieję, że poprawi się w swojej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie byłoby mieć takiego przyjaciela/chłopaka jak Noah :) Również czekam na kolejny tom, mam nadzieję, że główny bohater będzie mniej irytujący

    OdpowiedzUsuń