czwartek, 21 stycznia 2016

"OBIETNICA POD JEMIOŁĄ" - RICHARD PAUL EVANS

Tytuł: Obietnica pod jemiołą
Tytuł oryginału: The Mistletoe Promise
Autor: Richard Paul Evans
Wydawnictwo: Znak Literanova
Ilość stron: 256

Największe podarunki od losu często dostajemy
w najcięższych chwilach życia.

Gdyby można było wymazać jeden dzień ze swojego życia, Elise
wiedziałaby doskonale, który wybrać.

Błąd popełniony w przeszłości sprawił, że dziewczyna zamyka się
w swoim cierpieniu... Do chwili, kiedy tajemniczy nieznajomy składa
jej niezwykłą obietnicę. Elise ze zdumieniem odkrywa, iż Nicholas
ma swój własny klucz do jej serca.

Za ciemną stroną księżyca może kryć się światło.

Choć czasem wydaje się, że to miłość jest źródłem wszystkich
lęków, nie ma takiego błędu, którego nie może przezwyciężyć siła
przebaczenia.

Obietnica pod jemiołą to nowa powieść Richarda Paula Evansa,
uznana przez czytelników za jedną z najbardziej przejmujących
w jego dorobku. Autor bestsellerowych Obiecaj mi, Stokrotek w śnie-
gu i Szukając Noel przypomina, że pojawiliśmy się na ziemi po to,
aby nauczyć się kochać.


Dzisiaj mam dla Was recenzję pozycji, która zaintrygowała mnie głównie swoim autorem. Od dłuższego już czasu chciałam sprawdzić, co ma do zaoferowania czytelnikom Richard Paul Evans. Autor ma w swoim dorobku już sporo pozycji, jednak postanowiłam zacząć od "Obietnicy pod jemiołą". Jakie wrażenie zrobiła na mnie ta świetnie zapowiadająca się lektura? Czy wkrótce uzupełnię swoją biblioteczkę innymi opowieściami tego autora? Jeśli chcecie się tego dowiedzieć, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie wszystkie potrzebne informacje.

Elise z trudem walczy ze swoją przeszłością. Pracuje w biurze podróży, a podczas jednego z lunchów podchodzi do niej mężczyzna, którego już nieraz spotykała w biurowcu. Nicholas składa jej niecodzienną propozycję, aby przez najbliższe tygodnie, do dnia Bożego Narodzenia zostali parą. Przecież nikt nie chce spędzać tego okresu samotnie. Czysto platoniczny układ - zwłaszcza ze strony cenionego prawnika, wydaje się bezpieczny. Spisana obietnica pod jemiołą pozwala im na lepsze poznanie się i zdobycie własnego zaufania. Jednak czy można budować coś nowego, jeśli żadne z nich nie przyznaje się do swojej przeszłości? Co przyniesie im ta umowa? Czy zostanie tylko czystą formalnością?

Bohaterowie wykreowani przez autora są świetnie dopasowani do fabuły. Mamy możliwość ich głębszego poznania i zrozumienia. Na bieżąco śledzimy ich losy, widzimy i czujemy to co oni. Możemy obserwować co przyniesie im ta niecodzienna obietnica i jakie będzie miała dla nich skutki. Elise jest bardzo sympatyczną kobietą, z którą od razu poczułam więź i z różnymi emocjami przyglądałam się jej poczynaniom. Nicholas wydaje się niezwykle zamknięty i tajemniczy, a jego propozycja nie jest zbyt normalna. Muszę przyznać, że postacie stworzone przez Richarda Paula Evansa przypadły mi do gustu i sprawiły, że powieść nabrała uroku.

Autor zagwarantował nam powieść, którą czyta się z wielką lekkością i przyjemnością. Język jest prosty, barwny i bardzo dobrze zrozumiały. Dzięki temu historia nabiera kolorów, a fabuła staje się przyjazna dla czytelnika. Richard Paul Evans opisuje wszystkie wydarzenia bardzo realistycznie, co sprawia, że łatwiej możemy je sobie wyobrazić.

"Obietnica pod jemiołą" to powieść, w której akcja jest bardzo dobrze zbudowana i wyważona. Wszystko ma swoje miejsce oraz kolejność i łączy się w jedną, spójną całość. Zakończenie intryguje czytelnika i wcale nie jest takie łatwe do przewidzenia jakby się mogło wydawać. Dzięki temu podczas całej lektury śledzimy losy bohaterów z wielkim zainteresowaniem, zastanawiając się przy tym, co jeszcze w zanadrzu przygotował dla nas autor.

Podsumowując - muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tą powieścią. Wiem, że z chęcią przeczytam inne tytuły tego autora, które do tej pory ukazały się w Polsce. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się z twórczością Richarda Paula Evansa, nic straconego! Powinniście jak najszybciej nadrobić swoje zaległości. Uważam, że tę pozycję powinien przeczytać każdy miłośnik dobrej literatury, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Tak lekka i przyjemna lektura powinna okazać się dobrym wyborem na chwilę relaksu. Mam nadzieję, że moja recenzja zachęciła Was do sięgnięcia po "Obietnicę pod jemiołą", i że wkrótce znajdziecie się w gronie fanów pana Evansa.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak!

3 komentarze :

  1. Uwielbiam tego autora, dlatego też ta powieść jest na mojej liście do przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie będę musiała przeczytać ;) Czytałam już jedną książkę tego autora i bardzo mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama wrzuciłam jej recenzję parę dni temu, ale mnie rozczarowała pod każdym możliwym względem. Drętwe dialogi, straszna przewidywalność i dodatkowo umknął mi moment zakochania się bohaterów...

    OdpowiedzUsuń